viglink.com

Friday, January 10, 2014

Matthew Ward - 5 januari 2014 sv


Med kärleksfulla hälsningar från alla själar vid denna station , är detta Matthew . Med decembersolståndet kom en annan mäktig tillströmning av ljus , som om att hylla det år som närmar sig sitt slut och hälsar det nya med en medryckande jubel . Och  om det nu är en hälsning , det är hur välförtjänt som helst! Varje gång du handlat utifrån en själsnivå inspiration , något du funnit som en fin gest eller " rätt sak att göra " - har du lagt ljus till din värld .Du kanske vill se över meddelandet där vi nämnt några av de många olika sätt ditt samhälle genererar ljus i överflöd . Känna tacksamhet för de otaliga bidrag till att åstadkomma förbättringar av din värld, sänder ut sitt eget ljus i stor mängd .  Den refererade meddelandet är 15 augusti 2013 . Ja , fortfarande finns en hel del att göra och vara . Energi momentum fortsätter att stärka den kraft av alla tankar och känslor , så vi upprepar vår ledning att inte tänka på nödigt förhållanden med ett tungt hjärta , utan föreställer jorden inom golden - vitt ljus så denna bilden och din önskan om välvilliga förändringar går ut i universum och retur med extra ljus . Även om vissa stängda sinnen och hjärtan försöker hålla status quo , förändringar mot fred , samarbete och tillräcklighet för alla är fast på gång , och mer ljusenergi de får , desto snabbare kommer de att manifesteras .Fortsätt att vara kräsna om all information, inklusive artiklar och kanaliseras material på Internet . Mainstream media
styrs fortfarande till stor del , med betoning på det negativa och skandaler , men det är glädjande att fler och fler historier om vänlighet , dela på resurser och framgångsrika strävanden från gräsrotsnivå uppåt, även börjat presenteras .Reportrar är bland majoriteten av din befolkningen som inte har någon aning om att medlemmar av vår universella familj skulle hindra de omtalade möjligheter, till exempel Nordkorea kan detonera kärnstridsspetsar och utplåna stora områden eller strålning från Fukushima så småningom kan döda miljoner . De vet inte att det inte är Gaias önskan om haven för att bli så varmt att allt marint liv dör och alla kuster rör sig inåt landet hundratals miles , så de kommer inte att hända heller. De flesta av jordens invånare vet inte att rådande frekvenser bidrar till nationella ledare väljer att prata i stället för att kämpa , eller ekonomiska och diplomatiska diskussioner pågår bakom kulisserna , eller många miljoner själar upplever vad de valde att balansera andra livstider och utvecklas .Du vet det, älskade familj , så kraftigt framåt under det nya året med upplyfta hjärtan och positiva tankar och hålla expandera ljuset i din värld . Ni är de ändringar du vill !Nu talar jag som bara Matthew . Jag frågade min mamma för att kopiera ett svar på vårt budskap December: Ditt meddelande var härlig utom för att lämna ut att Jesu födelse är orsaken till denna heliga dag säsongen . Jag tror att jag är öppen och intuitiv , men vad du har sagt om Jesus inte korsfäst är inte trovärdigt . Hur kan någon som utvecklats som du gör dig själv att inte veta något så viktigt ?Författaren är en av de många, många människor som tror den bibliska berättelsen om korsfästelsen . Att veta på medveten nivå sanningen du vet på själsnivåär en viktig del av evolvement , och hålla fast vid föreställningar som bygger på osanningar avskräcker avancemang . Det är därför jag kände att det kunde vara bra att berätta hur jag känner Bibeln skiljer sig dramatiskt från sanningen . Gud sade: " Ja, det är den tiden , " och så ska jag .Alltid jag har talat från personlig kunskap som Matthew aposteln - det är den mest kända idag av mina liv på jorden - och tusentals andra livstider som började när ärkeängeln Mikaels kraftfull energi manifesterat sin första personlighet i detta universum . Den samlade kunskapen om alla mina personligheter har gjort det möjligt för mig att tala om saker som jag inte medvetet visste under den tid som blev känd som Matteus , aposteln , men ska jag uppmana den kunskapen när jag berättar om mina år med Jesus .Min mamma har vetat om att livstids sedan våra tidigaste samtal , tjugo år sedan , och när hon frågade om jag någonsin skulle nämna det i ett meddelande , sa jag till henne kanske, någon gång, men aposteln identiteten är inte viktigt . Vad som är viktigt är att den information hon fått från mig och de andra respekteras för sig själv . Läsare av böcker och meddelanden behöver intuitivt veta sanningen av informationen , och erbjuda vägledning för att hjälpa dem att höra , förtroende och lyssna på deras " inre röst " under alla omständigheter i livet är en av de främsta orsakerna till våra mor - och - son samarbete .Nu då , många människor tror att allt i Bibeln är sant att de har fått lära sig att det är " Guds ord " skriven av Gud - inspirerade individer . Det är inte så . De otaliga felaktiga delar av Bibeln omfattar misstag i översättningar av arameiska och grekiska rekord - en är " babe i en krubba " - tillsammans med översättare förändringar som passar deras personliga övertygelse . De förvärrades av mer av samma i senare översättningar , men de mest allvarliga avvikelser från autentiska poster är de utelämnanden och tillägg som avsiktligt tänkt att bedra .Delar av Gamla Testamentet kom från de tidiga ledarna för kyrka och stat . Individer hade en närmare relation med Gud då , och för att göra befolkningen uppfyller ledarnas önskan om kontroll och rikedom , behövde de att distansera folk från Gud . De kokade ihop en vredgad , skräckinjagande guden som berättade några av de människor som andra var deras fiender , gå ut och dräpa dem , och berättade för en far att döda sin son som bevis för hans lydnad mot hans kommandon .Under de följande århundradena , huvudmän i den katolska kyrkan skrev religiösa regler och kallade dem " Guds lagar " för att befästa sin kontroll över massorna och förvärva ständigt Väster förmögenheter . För att lägga mer avstånd mellan folket och Gud har de lagt ett lager av helgon , och att upphöja sig själva , instiftade de påvliga ofelbarhet och etablerade Vatikanen som en självständig stat . De kom upp med en obefläckad befruktning , där Maria blev havande och gjorde henne den jungfru Jesu moder att övertyga massorna om att han är den " bara Guds son . "Jag ska säga dig varifrån Jesus kom . Själen som senare eoner utformat som Jesus har sitt ursprung i Christed sfären , den kosmiska sfären närmast Skaparen , där de första själarna , ärkeänglarna , kom till. Vid något tillfälle gjorde de nästa änglavärlden och de högsta gudarna och gudinnorna . Dessa själar fick välja att kvarstå som rena kärlek - ljusenergi essensen av Skaparen som var valet av det högsta väsendet i detta universum som många kallar Gud eller att inkarnera . En av de själar som valde den senare är känd i detta universum som Sananda . Denna själ har haft livstider i civilisationer genom kosmos och är " förälder ", eller mer korrekt , den kumulativa själen på den person du känner som Jesus .För att fortsätta om Bibeln , mycket av dess mest vilseledande informationen har hänförts till de fyra apostlarna , och någonstans längs linjen fick vi helgon status . Vissa forskare tror att Luke och jag kopierade delar av vad Mark skrev i sitt evangelium och lagt dem till våra, men jag är nyfiken på varför de lämnade ut John - de uppenbara lögner som lades i våra evangelierna sattes i hans också. Vissa moderna versioner av Bibeln tappade vår helgonskap , men i min mors gamla , slitna King James edition , är det Evangelium enligt Matteus , och hon kommer att rymma mig genom att kopiera delar jag begär .Men först ska jag beskriva Jesus och Maria Magdalena så ni kan föreställa dem som jag talar om dem . Jesus var utåtriktad , inte lika livlig som Mary men alltid trevligt temperament . Han var vad jag skulle kalla en befallande figur längre än de flesta män och smal men stark och muskulös , med upprätt kroppshållning . Hans ljus hy hade garvat från år i solen och hans gråa ögon hade ibland en ton av blått , hans hår var ljusbrunt och lång , som var den stilen , men han höll sitt skägg och mustasch noga trimmas . Maria var en oerhört vacker och härligt personliga, nådig ung kvinna . I utseende var hon petite , rättvis hy och hade glittrande bruna ögon och forsande brunt hår .Båda är födda i respekteöverklassfamiljer, intelligenta , välutbildade för de tider , och den finaste av vänner i många år innan de gifte sig . De hade en stor , lycklig familj , och efter långa , fulla liv , lämnade de sina kroppar och flyttade till livstid tjänst för Gud på andra ställen i detta universum , men det är kraften i deras kärlek - ljusenergi alltid med själar på jorden , precis som på andra håll .Men jag får framför mig och långt före evangelium Matteus . Som en ung man som jag började hålla en tidskrift av intressanta möten och , som mina anteckningar innan jag mötte Jesus , som efteråt var tänkt att fungera enbart som referens och läsning njutning i min ålderdom .Mina poster började inte med härstamning från Abraham till Josef , Jesu far , men eftersom S: t Matteus gör, ska jag tala om det . Flera månader efter att jag mötte Jesus fick släktforskning visade till mig av en man som kopierade från en persons sida som kopierade från en annan rekord och så vidare och så vidare . Jag stoppade i min dagbok på listan jag skrev med den anmärkning som jag hade fått höra dess noggrannhet kunde inte verifieras . Det var inte en i stort sett läskunnig samhälle , alltså lore och legenden var i arv från en generation till nästa , och det var givet att ofta kontona har förskönats eller detaljer glöms bort av successiva berättare . Yet , blev det biblisk " historia".Nästa i St Matthew kommer : "Nu Jesu Kristi födelse var på detta vis : När som hans mor Maria var trolovad med Josef , innan de kom tillsammans , hittades med barn i den Helige Ande . " .... " Josef kände henne inte förrän hon hade fött sin förstfödde son , och han gav honom namnet Jesus . " Inget av det var i mina skivor , och varför skulle det vara ? Jag ville inte möta Jesus förrän många år senare , och varken han eller hans föräldrar någonsin berättade för mig något sådant. Ändå var det hänföras till mig och skrivit på liknande sätt i de andra evangelierna för att underbygga den katolska kyrkans version av Jesu födelse .Dessutom var alla mina anteckningar om Emmanuel , namnet alla kallade honom . Jag vet inte varför det beslutades att i Bibeln , bör hans namn Jesus , och det är konstigt , eller ett förbiseende , att detta också tas i det kapitlet : " . ... Och man skall ge honom namnet Emmanuel " Det är för att du känner honom som Jesus , att jag alltid har hänvisat till honom med det namnet .Det var sannerligen hårda , grymma tider . Slakt av spädbarn och småbarn hanar är sant - men det gjorde jag inte notera att i min journal - och så är flygningen av Jesu familj till Egypten och återvänder till sitt hemland när det var säkert . Jag spelade in det som de berättade om sina erfarenheter då liksom många andra familjehöjdpunkterunder många trevlig kvällar jag tillbringade med Jesus , hans syskon och deras föräldrar . Ofta Maria Magdalena var där också , och samtal var livlig . Vi talade arameiska , ibland hemfalla åt grekiska för en apt uttryck , och det var mycket skratt eftersom vi inte alltid prata om allvarliga saker . Jesus lyssnade uppmärksamt till vem talade , och många gånger jag såg hans ögon tindra när Maria blev upphetsat tjattrande om något eller annat .Som en timlärare för elementära och avancerade studenter - det fanns inga ord för handledare då - det närmaste jag kom till skatteuppbörden yrke träffade Jesus på en gata där män var ivrigt engagerade i insamling och räkna tabeller . Jag kände igen honom från en liten grupp jag hade oförmåga på föregående kväll , så jag hälsade på honom , han erbjöd mig att följa med honom , jag gjorde det , och vi pratade som vi promenerade längs . Så jag skrev om vårt möte , tillsammans med att upptäcka att vi båda har haft vattensporter och hade en gemensam bekant och Jesus sade att han nyligen börjat tala offentligt . Det var den punkt i min dagbok där mina anteckningar om vår vänskap började , och jag skrev om det i första person - det var min erfarenhet .Men enligt Matteus : " Och när Jesus gick vidare därifrån , fick han se en man , som hette Matteus , sitta vid tullhuset , och han sade till honom: Följ mig . Då stod han upp och följde honom . " Tydligen är det inte uppstå för den som ändrade mina anteckningar att folk kanske tycker att det är konstigt att Matteus skulle skriva så tafatt och kortfattat om en livsförändrande upplevelse och mycket märkligt att vårt möte kom efter " bergspredikan " som tidigare " jag " hade skrivit i S: t Matteus . Det går att förklara , men , varför jag tänkt som tullindrivare som blev en lärjunge .Jesus ville inte ringa oss lärjungar . Efter att han blev känd för sina läror , några i Sanhedrin började hänvisa till personer som deltog i sammankomster där han talade som " hans lärjungar . " När det tolv Bibeln ger denna beteckning , mötte Jesus var och en av oss i sina resor runt sjön Galiléen och vänskapsband bildades , men han frågade inte någon av oss att överge våra försörjningsmöjligheter och " följa " honom . Jag hade turen att leva nära honom , vilket gav mig att njuta av hans sällskap mycket oftare än de andra " lärjungarna " kunde spendera tid med honom .Enligt Matteus : " Dessa tolv sände Jesus ut , och befallde dem : ... " Bota sjuka , rena spetälska , höja de döda , driv ut onda andar " som förser oss med förmågor som ingen av oss hade. ! Men vi visste Jesu förmåga och hur han hade kommit med dem , så när jag var med på en båtutflykt , hade jag ingen anledning att sätta i min dagbok , vi " förundrade " att " till och med vindarna och sjön lyder honom ! " och jag gjorde det inte.I Matteus , efter Jesus mötte två män " besatta ", han kastade ut dem och lägg dem i en svinbesättning som " sprang våldsamt ned en brant plats i havet , och omkom i vattnet . " .... " Och se , kom hela staden ut för att möta Jesus . Och när de fick se honom , bådo de honom att han skulle avgå ur sina kuster " När Jesus berättade händelsen till mig , efter att han inlett i ljuset de enheter som var plåga männens sinnen, fortsatte han på sin ensliga vägen tills han och jag mötte upp , och det är hur jag skrev mitt konto av det .Evangeliet version av Jesu tillbringa fyrtio dagar i öknen , där han vägrade att frestas av djävulen , är en fruktansvärd utarbetandet av den korta anteckning i min dagbok : Jesus tyckte om att spendera tid i ensamhet med naturen , där han kunde tala med Gud eller musa utan distraktion , och liksom de andra som kände honom väl , hedrade jag att genom att hålla mitt avstånd .Det blev känt som " Bergspredikan " var någon sammanställning av mina rikliga anteckningar på många små sammankomster där Jesus skulle tala , skulle folk ställa frågor och han skulle svara - det fanns en hel del interaktion tidigt . Men som ord av hans läror sprids och publik växte , folk lyssnade utan att avbryta och han talade om många av de saker som blev " predikan . " Jag ville inte kalla det så . Jesus var inte en predikant , han var en lärare som brann för att dela sin kunskap . Han visste att det var vad han var tänkt att göra , och det var den stora skillnaden mellan honom och alla andra - hans medvetande alltid var i samband med hans själ och han bodde därefter.Den predikan gör bevara mycket av sin visdom och upplysning och naturligtvis är jag tacksam för det, men det innefattar inte några av hans viktiga lärdomar noterats i min dagbok , liksom att flera livstider , oskiljaktighet av alla själar , Gud är allt som finns i den världs alla människor , djur, växter , vatten , luft och jord är delar av honom och heligt för honom . Jesus gjorde inte några anteckningar om hans läror och han var glad att jag gjorde .Men något i mina journaler som skulle kunna undergräva de korrupta ledares auktoritet lämnades ut ur S: t Matteus och det mesta av vad som finns i det evangelium kom inte från mina skivor . Jag har aldrig hört Jesus säga att vem som helst " ... skall vara i fara för helvetets eld " eller " ... den som ska gifta sig med henne som är frånskild begår äktenskapsbrott . " Han talade om hur gudfruktiga tankar och gärningar gynnar liv , inte " skamliga " beteende - som skulle har att bedöma och i motsats till vad han säger till folk , " Döm inte , så blir ni inte dömda . " jag har aldrig hört honom tala om synder som förlåtelse , han sa " synd " var ett fel i värden eller gärningar och han berättade för lyssnarna många gånger vikten av deras förlåtande andra. Han skulle inte ha sagt , " I skolen icke mena att jag har kommit för att sända frid på jorden : Jag kom inte för att sända frid , utan svärd " - det var i strid med alla sina läror .De " liknelser " låta som om Jesus talade i ilska - aldrig under de många gånger jag var närvarande vid sammankomster , stora som små , ​​gjorde han det . Och , till skillnad från de liknelser talade han rättframt och tydligt så att lyssnarna skulle förstå - han ville upplysa , inte förbrylla . Det är tur - eller mer troligt , omedvetenhet om vad han menade - att de som så drastiskt förändrat mina anteckningar kvar i "Ni är världens ljus ", " Låt ditt ljus lysa ... " och många av hans andra referenser till ljus .Att nämna alla skillnaderna mellan mina skivor och Matteus skulle kräva mina kommentarer i hela det evangelium , men de mest kritiska tillägg är det " sista måltiden " och Jesu korsfästelse och uppståndelse . Det är möjligt att det kvällsmat kan ha kommit från mina anteckningar om en av de sällsynta tillfällen som Jesus och alla tolv av oss var på samma ställe och vi hade en fantastisk fest middag . Det var efter att han och Maria Magdalena hade gift sig och hon var där också, men det var flera månader innan korsfästelsen påstås ha hänt . Jesus utförde inte den tjänst som blev känd som " heliga gemenskap " eller säger : " Sannerligen säger jag eder : En av eder skall förråda mig , " och allt från den tidpunkten i S: t Matteus också tillverkas lögn .Månader senare spelade jag in vad jag hörde två män diskutera i närheten av templet : Sanhedrin trodde att korsfästa Jesus skulle göra honom till en martyr och ge impulser till hans lära , så de bestämde sig för att få honom piskas och beordrade ut ur landet , det skulle misskreditera honom i ögonen på de människor och de snart skulle glömma honom .När jag sa till Jesus , sade han att han inte kunde undvika att bli slagen och förvisad - som jag konstaterade i min dagbok , kände jag att han kände att det var viktigt att låta det hända . Det gjorde det , och kort därefter , han och Maria Magdalena kvar för Fjärran Östern , där han visste att de skulle välkomnas . I flera av våra tidiga samtal han hade berättat för mig om sina yngre år där, där han lärde sig av befälhavarna hur man utför det som Bibeln kallar "mirakel ", men som Jesus sade till folket , allt han kunde göra , de kunde också.Genom åren har vi hållit kontakten med enstaka bokstäver och när man kom från honom , jag stoppade det i min journal - då fanns det dussintals . Att hitta nya studenter krävs min rörelse från tid till annan , som erbjöd goda möjligheter att träffa människor som hörde jag visste Jesus och ville höra om hans lära . Då och då såg jag Lukas , som ibland hade nyheter om en eller annan av de andra " lärjungar " , men vår gemensamma länken var Jesus , och efter att han lämnade , var det naturligt att vi alla skulle fortsätta på skilda vägar .Efter min död i ålderdomen , sålde värdshusvärden bröstet där jag höll mina journaler . Så småningom föll de i händerna på någon i regeringen och , innan de bränns , ledde till Evangelium enligt Matteus .På något sätt vad jag har sagt förminskar dig ett dyft kraften i Jesus eller hans exakta läror ! Sanningen i hans liv , han hade fru och barn , och han hade önskningar , idéer , förhoppningar , vänner , opposition , besvikelser , sorger och glädjefyllda tider som andra folk - långt fler utmärkelser hans läror än religionens falska påstående om att han var " endast Guds son . "Inte heller något jag har sagt att människor som tror att Bibeln är Guds ord är sämre i godhet - de bara är felinformerade . Varje själ har sin egen resa in i sanningens ljus , och det finns ingen tidsgräns - livet i själen är evig . Om personer som du älskar innerligt inte är på samma väg som du , tryggt fortsätta på din och respektera deras gudomliga rätt att välja sina.Och nu , älskade jord familj , jag tala igen för oss alla på denna station . I varje ögonblick är vi tillsammans med er i anden och villkorslös kärlek .______________________________________KÄRLEK och FREDSuzanne WardHemsida : The Matthew BooksE-postadress : suzy@matthewbooks.com[ Anmärkning från Suzy : Kan du inte fråga mig att sätta dig på en distributionslista meddelande . Om du vill ta emot meddelanden direkt , vänligen gå med i Yahoo -gruppen - länken är högst upp på " Matthews meddelanden" sida på www.matthewbooks.com .

No comments: