viglink.com

Tuesday, May 7, 2013

Religion - Den Gudomliga Moder genom Isabel Henn 6 maj 2013



23324_536337373051928_907460147_n
Fastnar inte på era religioner, mitt barn. Jag har gett dig inte något att vara välgrundad och ändå du organiserar dig själv i dem, varhelst västra eller östra. Jag har gett grunderna till dig, men aldrig berättat att nu funnit en religiös gemenskap från det. Det är inte, att jag skulle vara emot det, men titta på vad dina kyrkor och samfund har gjort av det. Var och en innehåller sanning eftersom de är alla byggda av samma källa. Inte en enda av era religioner är bättre eller mer sann än en annan. De är bara annorlunda men inte är den enda sanna.
Jag har gett er bara en "religion" och det är mycket enkelt beskrivet i 2 ord: älska villkorslöst. När du bor dessa två ord du behöver inga kyrkor och alla lagar, för då respekterar allt som är, och du har hittat himmelriket på jorden. Då du respekterar allt liv och du lever i fred med din granne eftersom du vet att du är ett med honom. När du bor dessa två ord du älskar hur jag älskar dig, mitt barn, villkorslöst och i all evighet ~
Din Gudomliga Modern
Copyright © Isabel Henn. Det är tillåtet att dela detta budskap i sin fullständiga form utan förändringar och när författarens namn och länken till den ursprungliga platsen ges.  http://sirianheaven.wordpress.com/

No comments: