De av er som någonsin har försökt att manifestera pengar vet att först och främst är det viktigt att släppa taget om alla rädslor, tvivel och begränsande övertygelser du har runt energi på pengar. Vad är sant för all energi, är energin av pengar friflytande. Energi är i ständig rörelse och ändra form och energin av pengar är inte annorlunda. När du har släppt alla begränsande övertygelser och tankar kring manifestera denna energi till din verklighet, kommer pengarna att börja strömma mot dig. Det finns en liten sak du bör ha i åtanke men med denna energi. Universum flödar med överflöd på allting, och pengar är inget undantag. Du är att ta vad du behöver och passera längs resten till dem som är mindre lyckligt lottade än dig själv.
Min lektion
Ett par dagar sedan jag satt ut för att köpa något litet på apoteket, men fann mig själv en-route till snabbköpet butiken istället. På trottoaren framför mig Jag hittade ett prydligt viks 50 peso not. Det har hänt förut att jag har hittat pengar när jag har varit desperat behöver det, men aldrig så mycket som 50 pesos! Jag såg mig omkring för att se om det fanns någon som kanske just har tappat den, men konstigt nog fanns det ingen runt. Jag frågade Michael om det tillhörde någon som behövde det, och han berättade för mig att det inte gjorde. Jag plockade upp den och höll den ett ögonblick eller två innan glider in den i min väska. Omedelbart Jag hade visioner om att köpa något att äta för att rädda mig själv slitet av matlagning. Av någon anledning gick jag en extra två block som eftermiddag bara för att jag kände att jag kunde använda övningen och samtidigt kunde jag dra upp träd och grönska runt omkring mig. Jag såg en man gående mot mig som såg lite bedraggled och som om han behövde en god måltid. Han mumsa på ett torrt bröd roll som han höll i ena handen och i den andra höll han på en påse som förmodligen innehöll allt han ägde. Jag ignorerade det subtila lust att ge honom 50 pesos och fortsatte till affären. Väl i butiken bestämde jag mig för att köpa min kvällsmat efter allt eftersom inte universum bara ge mig pengar för att göra just det? Så gjorde jag och iväg hem. Maten var hemskt!Motbjudande faktiskt. Sedan idag på gatan marknaden var jag åter ges möjligheten att ge någon pengar. Jag grävde i min väska och gav damen några mynt istället. Senare slog det mig att jag kunde ha gett henne 50 peso anteckning som jag är säker på är fortfarande kvar i min plånbok, alla prydligt hopvikta. Michael frågade mig varför det 50peso note nu var så viktigt för mig, och jag svarade "eftersom den innehöll en viss energi ... "Då insikten grydde! Jag hade testats och jag missade testet kapitalt!
"Oh my God! Jag missade ditt test. "
"Nej, det var inte ett test" Michael sa, "Det var en läxa för dig."
Jag visste redan vad han skulle säga innan han sa det. "Du kommer att lära dig att du kan bli en kanal genom vilken energi av pengarflöden. Du kommer att lära dig att aldrig ignorera din intuition. Det är alltid vägleda dig. Det är en röst för din själ. "
"Jag vet, jag är ledsen .."
"Det är okej. Imorgon är en annan dag. "
En ledning för pengarna ... Jag skulle aldrig riktigt insett att det är vad vi är. Vi är ledningar för all energi. Vi ska ta vad vi behöver och passera längs resten till de behövande. De är Michaels ord också, kanaliseras i en artikel jag läste någon gång under veckan. Vi kan nu vara en kanal för något en gång ansluten till våra högre jag. Vare sig det är energin av kärlek, fred och pengar. Energi kan inte hållas på.Det måste flöda. Ta vad du behöver och passera längs resten till någon annan i nöd.
Jag behövde inte det 50 pesos och jag gör det fortfarande inte.Universum hade presenterat mig med ett par människor som gjorde dock, och jag hade ignorerat den subtila lust att skicka den vidare. Jag är tacksam för lektionen har jag lärt mig idag. Jag är tacksam för att på tisdag finns det en annan street marknad och jag ber universum kommer att ge mig en chans att bevisa att jag kan vara en kanal för energin av pengar.
Namasté