viglink.com

Sunday, October 24, 2010

Halvtid

Nu känns sparkarna i magen mer och mer,
magen växer och jag inser att i morgon går vi in på andra halvlek,
d.v.s. vecka 21. Känns som det går så otroligt snabbt denna gång.
Det beror kanske på åldern ;-)
När jag fick mitt första barn var jag 19 år och det kändes som en evighet innan jag skulle föda, nu när jag är 46 år, känns det som tiden gärna får sakta ner lite så vi hinner förbereda oss mentalt på all förändring som det kommer att innebära.
Jag har en enorm tur som får umgås så pass mycket med mitt barnbarn som nu är 10 månader. Det ger mig bra träning vad det gäller blöjbyten m.m.
och jag får dessutom se hur underbar min man är med småbarn.
Nu gäller det bara för oss att sköta vår hälsa så vi kan vara aktiva med barnet i många år. Min mamma var 45 år när min lillebror föddes
och hon är still going strong vid 84 år :-)
I mitt liv har jag vid olika tillfällen träffat 2 kvinnor som fött barn när de var 46 år och de ansåg att de tack vare detta hållit sig ung längre.
Det kan jag hålla med om för jag trodde att de var minst 10 yngre än vad de sa att de var. Låter lovande :-)

No comments: