viglink.com

Monday, October 18, 2010

Man vet aldrig

Ibland tänker jag på när folk sitter på bussar eller tåg, kanske bara pratar i mobilen på allmän plats
och skvallrar eller avslöjar något som inte man vill att "alla" ska veta.
Hur kan man vara så säker på att det inte är en granne eller kompis kompis som hör samtalet
och sen undrar man hur alla vet?!?
kanske någon oskyldig åker dit på det" du är den enda jag berättat det för" t.ex.
När jag som tonåring var tillsammans med en kille, började jag misstänka att han träffat någon annan...
när han kom och hälsade på mig på jobbet en dag, blev han väldigt lång i ansiktet.
Min närmaste medarbetare visade sig vara mamman till tjejen han träffat och brukade hälsa på ( hon bodde hemma) Det måste ha känts konstigt för henne att känna igen min och hennes dotters pojkvän på detta sätt,
Jag tyckte det var otroligt pinsamt att jobba med henne efter det, kommer jag ihåg
fastän det inte var jag som gjort fel.

så jag säger det igen,
man vet aldrig.

No comments: