viglink.com

Wednesday, November 3, 2010

Energi

Att kunna se och känna energier är inte något nytt. Tvärtom så är det en urgammal kunskap som vi alla har men som vi under livets och världens utveckling har låtit slumra inom oss. Vi har varit i full färd med att försöka anpassa oss till den verklighet som anses korrekt så vi har glömt bort vilka vi är och varför vi är här.

Denna kunskap börjar nu vakna till liv inom oss igen och vi börjar i allt större utsträckning känna av och tala om energier igen, mer eller mindre medvetet.

Visst känner vi av om något inte stå rätt till med våra barn eller någon annan som vi tycker om. Utan att personen har sagt något så bara vet vi. När vi kommer ny till en arbetsplats spelar det ingen roll att alla nya kollegor är supertrevliga mot oss, vi känner ändå av om det finns en konflikt som pyr under ytan.

Allt fler människor talar om energi fast de inte är medvetna om det, t.ex. ”Usch, hon tar så mycket energi ifrån mig. Jag blir helt slut efter jag träffat henne.” Eller, ”Åh, jag ser fram emot att åka till sommarstugan, jag får så mycket energi när jag är där och mår så bra.” etc. Allt detta är tecken på att vi nu börjar väcka den förmågan inom oss till liv igen.

När vi har gjort det blir vi medvetna om hur vi kan styra våra liv i den rikting som vi vill. Vi inser att vi påverkar andra genom vårt sätt att tänka och agera. Vår intuition kommer att bli starkare och vi kommer inte längre vara rädda för att följa den eftersom vi vet att den är rätt. Vi kommer att kunna styra vårt liv så att stress och sjukdom inte får fäste och därigenom kommer vi kunna leva ett lyckligare och kärleksfullare liv.

Låter inte det lockande??

No comments: