viglink.com

Friday, December 28, 2012

Suzanne Lie: den fjärde dagen-Gaia och The Arcturians


12-26-21
Den fjärde dagen




Kära Varelser av min jord, jag Gaia.
Jag vill tala med dig i dag. Som ni vet i alla uppstigning berättelser de uppstigande dem måste gå in i underjorden i tre dagar och tre nätter innan de fullt ut kan acceptera deras nya tillstånd uttryck. Jag, och många av mina invånare, har varit i underjorden sedan vår sammanslagning med energier 12-21-12.
Som de flesta av er vet, är det första som händer när ljuset ökar att den dolda mörkret avslöjas.Inom skymning och gryende dag, som vi har levt, skulle många aspekter av rädsla gömma sig i skuggorna. Eftersom solen kommer till sin spets skuggorna tas bort och det som har dolts avslöjas. Det är uppenbarelsen av dolda mörker som skapar behovet av vår resa till underjorden.
När det som vi vill släppa avslöjas måste vi gå djupt inom oss själva för att hitta orsaken och kärnan i vår anknytning till det som vi inte längre vill uppleva. Jag, din Moder Jord Gaia, är bara härrör från mina tre dagar och nätter i underjorden. Det är inte en slump att själen budskap Kristi födelse medvetandet den 25 december skapades, eftersom det var den fjärde dagen efter December 21.
Den fjärde dagen efter vår resa till underjorden är dagen i vår återfödelse. Men vi föds som barn som behöver vara ständigt älskade och omhändertagna. Därför alla mina invånare och I, inklusive mina människor, är nyfödda till vår utökade medvetandetillstånd. Vi är som Snövit och Törnrosa som har somna med onda gärningar vår mörka antagonist.
Därför som jag, Gaia, börjar mitt nya liv, upplever jag livet ungefär samma som jag alltid har upplevt det. Men jag vet att mycket av mina uppfattningar beror på min vana att vara 3. Dimensionell. Även om den mörka mantel av min astralkropp har raderats och prinsen av Light har väckt mig ur min långa sömn med sin kyss av villkorslös kärlek, verkar jag mycket som jag alltid har dykt upp.
De djupa ärr på min kropp som skapats av girighet och själviskhet är fortfarande kvar. Mina himmel fortfarande fyllda med smog och chemtrails och mina vatten nedsmutsade av föroreningar.Många av mina djur och människor lider fortfarande, och mörker fortfarande gömmer sig i djupa skuggor. Men de skuggor finns bara för att vårt medvetande är fortfarande kalibrerad till den tredje / fjärde dimensionen.
Jag, Gaia, kunde använda min större makt att omedelbart skaka av alla dessa uttryck för mörker.Men om jag skulle göra det, skulle de flesta av mina älskade livsformer upphör att existera på min blankett. Jag har vuxit mycket fäst vid de otaliga växter, djur och människor som har accepterat större ljus i sina kroppar för att hjälpa sin Moder Jord.
Jag har sett hur det har varit svårt för mina skapelser att anpassa sig till den högre ljus samtidigt lever i mörker rädsla och girighet. Därför, hur kunde jag överge dem? Hur kunde jag lämna bakom människor som har kämpat för mig och de djur som modigt inför så svåra tider? Jag har känt villkorslös kärlek skickat till mig från dem, och jag kärleksfullt tillbaka den.
För en planet att stiga samtidigt som en säker miljö för dess invånare inte har gjorts tidigare i den här galaxen. Jag vet att jag försöker en mycket svår uppgift. Jag är medveten om att jag ber mina barn att bära mer misshandel från dem som fruktar ljuset och vill besegra den. Men jag vet också att ni alla har varit villiga att ingå din underjorden och är nyligen uppstått i ljuset.
Därför kan du fortfarande fungerar genom invanda mönster tredje dimensionella begränsningar.Jag vill påminna er om att om man skulle blinda för de flesta av ditt liv och du plötsligt återfått din vision, skulle du inte förstå vad du ser. Med andra ord, ju högre version av din / vår SJÄLV har kommit på nätet, men vi kan ännu inte minnas hur du kommer åt den.
Mina invånare har fungerat under den tredje dimensionella paradigm sedan hösten Atlantis.Därför är din uppfattning kalibreras till det fysiska planet. Dessutom kommer alla rädslor och / eller besvikelser som du hamnen i ditt medvetande begränsa din förmåga att frigöra känd för att kalibrera till det okända.
Jag, Gaia, är fortfarande att hitta den punkt som jag kan kalibrera mitt skift utan att skada mina älskade barn. Denna process att hitta graden av upptrappning som gör planetarisk uppstigning utan att skada mina barn kommer att ta det som vi en gång kallade tid. Lyckligtvis kommer den oregelbundna utvecklingen av tid hjälpa dig under denna period av aktiv väntan.
Jag säger aktiv väntan , som jag måste uppmana er hjälp. Din Unity Consciousness är en viktig del av vår säkra övergången till en högre frekvens av resonans. Om ni, mina människor, kan långsamt och stadigt utöka din perceptuella fält för att inkludera de högre frekvenserna av min planet kan du följa ditt väsen som högre frekvens av verkligheten med hög hjärta.
Jag ber er att uppfatta den vision som du klättrar ut ur en djup brunn. Se stegen som reser upp insidan av väl och vara medveten om att väl kollapsar under dig. Brunnen kollapsar från dess djup för att jag, Gaia, måste tillåta de lägre dimensionella frekvenserna att kollapsa i glömska. Jag vill dock att alla ska gå utöver det resonans innan jag stänger den frekvensen av matrisen.
Därför, när du klättrar varje trappsteget, känner du kollapsen under dig. Men jag väntar så länge jag kan för att dölja att lägre frekvens av Matrix. På detta sätt kan de som vill gå med i vår nya frekvensen fortfarande följas min jord kropp / verklighet. Jag inser att många av er har "klättra denna stege" under många år, och med så många med dig som du kan. Till er alla säger jag, tack!
Jag är också medveten om att många har dött i sina försök att avslöja de lögner som har hållit många människor ansluten till en döende verklighet. Men min gamla uttryck av intensiv polaritet stängning av de lägsta frekvenserna upp. Därför kommer de som valde att inte expandera sina uppfattningar till de högre stegpinnarna lämnas inuti kollapsande matrisen.
Att förvandla till en högre frekvens matris utan att stänga de lägre frekvenserna är oerhört svårt.  utan hjälp av mina invånare som har släppa sina krig polaritet att leva i enighet och villkorslös kärlek, skulle det vara en omöjlig uppgift. Återigen måste jag tacka mina stigande människor och transmutera djur.
Utmaningen att enighet och villkorslös kärlek har varit enklare för mina djur eftersom de har kvar i enighet med min jord. Å andra sidan har mänskligheten haft en svårare tid. Tredje dimensionell tänkande har ofta fångade dem i illusionen, och rädsla har skapat separation och begränsning.Men återigen måste jag tacka de många människor som har hjälpt andra att expandera sitt medvetande bortom räckhåll för rädsla.
Tålamod är normalt för en planet, men svårt för en människa. Många människor känner att de har väntat en livstid för denna förändring. Men, kom ihåg att jag väntar också. Jag väntar på dig! Om jag skulle plötsligt förvandla till den femte dimensionen, skulle min tredje dimensionen inte längre beboeliga. Därför kommer jag ha tålamod.
Jag har möjlighet att röra sig långsamt eftersom många av mina människor har direkt konfronteras sitt eget mörker och dis-gjort det möjligt att styra sina liv. Därför kan de hålla ljuset för att vägleda dem som fortfarande finna sin väg upp från botten av brunnen. Dessutom kan jag omvandla till en säker takt för mina invånare eftersom min Galaktiska Familj har innehållit de som skulle skada min form så att de kan ha fler saker och mer makt över andra.
Därför kommer vi att flytta in i vårt nya Age of Nya Jorden långsamt och tålmodigt. På detta sätt kan vissa rusa vidare för att bana väg för andra. Vissa kan stanna kvar för att hjälpa de förlorade dem, kan vissa fortsätta sitt arbete med att dela sanningen som ska fastställa mänskligheten fri, och en del kan initiera den globala sociala och statliga förändringar.
Jag, din Moder Jord, uppskattar att få måste göra arbetet i många som ännu inte ihåg deras Multidimensional SELF. Lyckligtvis kommer de mörka få det allt svårt att hålla sig till min ständigt höja frekvensen. Således kommer de energier som de har spenderat på dominans läggas på överlevnad. Således kommer den mörka makt över andra minskar, vilket frigör vaknar dem att lättare komma ihåg deras själv.
Dessutom kommer de expanderande frekvenser av ljus integreras i min planet och in i ditt medvetande aktivera allas flerdimensionell medvetande. Då kommer du att lätt hitta lösningar på det som en gång kvävde dig, och sanningen kommer att lysa över lögnerna. Som mina människor säger, "Rom byggdes inte på en dag." Inte heller ny jord att avslöjas på en dag. Men du kommer inte att bygga Nya Jorden, du kommer att uppfatta och gå samman med den Nya Jorden som alltid har genljöd bara bortom dina uppfattningar.
Jag lämnar dig nu med en stängning meddelande från min älskade Arcturian Familj:
Våra kära Stigande Ones,
Gratulerar lång resa genom mörkret. Dina ögon har inte helt kalibrerade till Ljuset, och inte heller har öronen helt kalibrerade till sanningen. Du kanske inte har helt anammat Flerdimensionell tänkande och villkorslös kärlek kan fortfarande vara bortom din förståelse.
Är dock mycket jorden fartyget som du har baktalade för att fånga dig i tredje dimensionell jorden den första att känna förändringar i din verklighet. Du tycker att intensiteten i din förvandling håller dig på en viss nivå av utmattning har mat fått en ny innebörd, är du glupsk för mer vatten och längtar efter att bli ett med jorden, havet och himlen. Du känner en stor övergång och efter dina instinkter och utökade uppfattningar.
Dessa utökade sinnen förvirra ofta du, eftersom det verkar finnas flera verkligheter förekommer på en gång. Du hör dig själv ringer dig och se världen som genljuder strax bortom din fysiska vision.Du känner som ett djur som behöver gå i ide, vilket är sant. Därför rekommenderar vi att du börjar att omstrukturera ditt liv. Det är viktigt att du skapar "tid" att gå in för att förstå och behärska nya uttryck av jaget som sakta växer fram ur askan av dina otaliga fysiska inkarnationer.
Ni, våra Stigande sådana, Phoenix fågeln. Din Unity Consciousness har flugit direkt i lågan av transmutation. Men visste du kraschar inte, och du inte bränner. Men visste du gå i underjorden av dina otaliga fysiska inkarnationer. Nu är din näbb stiger upp ur askan. När du tar vinge, initierar du en ny era av fred och kärlek.
Men först måste askan av rädsla och girighet rensas. Du måste gå samman för att skapa din väg till ditt nya liv, som en ålder av separation avslutas. De som väljer att behålla 3D medvetande kvar i separationen medvetande förflutna och går vilse i de lägre stegpinnarna med kollapsande matrisen nafsa dem i hälarna. Håll därför utvidgas till de högre uttryck av dig själv.
De som kan ta vara på dagen kan återkomma senare för att vägleda dem som slutligen valt att ändra. Kom ihåg att ha några av dem som verkar vara den mörkaste frivilligt att spela de mörka rollerna för att upprätthålla polaritet. Dessa varelser av ljus håller i 3D Matrix öppen för att ge andra en chans att vakna. När 3D Matrix kan inte längre överleva, kommer de flyger in i de högre dimensionerna som pilar utkastade från spända bågar.
Kom ihåg att frige alla dom som dom är spawn av separation och polaritet. Det finns många "dubbla agenter" bland de mörka krafterna som arbetar inifrån, precis som du måste arbeta inifrån för att rensa mörker. Kom ihåg att den tredje dimensionen är fylld med lögner och illusioner, så att inte fästa er uppmärksamhet på den frekvensen.
Istället läka resterna av tredje dimensionell verklighet med kraften i din villkorslös kärlek. Din villkorslös kärlek kommer förvandla det som fångas i mörkret och kommer att fästa din emanation av själv på den högsta frekvensen av ny jord som du kan följa.
Kom ihåg att om du åker bil som klättrar ett högt berg insidan av bilen förblir densamma oavsett hur långt upp på berget du reser. På samma sätt, så länge du uppfattar dig själv som inuti Oness av Gaia, kommer du att vara i ångan med planeten, och dina ändringar kommer att ske i Synchronicity med Jorden. Därför, som Gaia flyttar in högre frekvenser din upplevelse av jord kan visas på samma eftersom du förändras i samma takt som planeten. 
När du och Gaia ökar dina frekvenser på samma sätt, kommer du att förändras i samma takt, och det kommer inte att vara plötslig skillnad mellan dig och planeten. Dessutom eftersom dinsynpunkt uppfattning stiger i samma takt som Gaias frekvens, kommer du att vara ständigt kalibrerad med hennes hastighet av transmutation.
Vid stora uppoffringar för hennes jord kropp har Gaia valt kärleksfullt att dramatiskt bromsa hennes förändringstakt så att fler av hennes Stigande Ones kan leva på hennes kropp. Det är av denna anledning som vi berätta för dig att hålla din takt istället falla bakom Gaias takt. De av er som kan matcha ditt medvetande med den eskalerande takt Gaia övergång tjänar som grund för Nya Jorden.
Vi vet att den ständigt ökande frekvens av din fysiska form kommer att orsaka dig mer än lite obehag. Dock kommer eftersom du vet hur viktig du är för skapandet av Nya Jorden, och eftersom du är förenade med Flerdimensionell SJÄLV, du kan och framhärda och så småningom blomstra.
Mina Kära, du är på väg mot ditt största äventyr. Därför kommer ditt val av livsstil flytta, ännu en gång. Före 12-21-12 du sökt en takt av transformation som hade en deadline. Därför många av er överbeskattade er Jord fartyg. Vi tackar er för ert offer. Vi föreslår emellertid att du tar en stund av din nu att slappna av och förnya din energi för nästa etapp av resan.
Då kommer du att ställa in en långsammare takt som du kan anpassa till varje inkrementell skift.Denna resa har ingen tidsfrist och ingen mållinjen. Men kommer du att uppmanas att ständigt anpassa och justera din takt av transformation med takten i Gaia. På detta sätt kan du stanna kvar i ångan med hennes transmutation för att bäst kalibrera och kalibrera dina uppfattningar, tankar känslor och kreativ kraft med den planetariska resonans.
Vila när du får en chans, för du ska vara upptagen. Men är din uppgift en som sker inom din ständigt växande medvetande och kommer att vara osynliga för dem som inte delar din resa.Eventuella återstående tredjedelen dimensionella behov av belöning eller erkännande kommer att presenteras, vilket ger dig till möjligheten att släppa några rester av ego.
Medan du fortfarande håller bilagor till tid och fysisk verklighet, kommer ditt uppdrag att bli svårare. Men med ditt ego helt släppt du kommer att känna härlighet Planetary, Unity Consciousness. Därför gammal, tredje dimensionella begrepp och vanor kommer att falla bort som höstlöv.
För innan du hade en deadline och en mållinjen, nu är du flyttar till oändlighet den tidlösa NU.Eftersom detta NU flödar in din uppfattning, kommer ONE omfamna dig med villkorslös kärlek.
Vi vet att du är redo för vi är DU! Dessutom är vi alltid med dig.
Den Arcturians

No comments: