☯ Är det bara jag, eller är någon annan märker att nyligen är Delfinerna gör stora ansträngningar för att göra sin närvaro känd. De verkar vara överallt, visas upp i nyheterna, på YouTube, över hela sociala mediers nätverk, och i våra meditationer och drömmar. Om du inte har sett filmen i den magnifika panikartade flykten av över tusen delfiner utanför Kaliforniens kust, klicka på länkarna nedan för att kolla in deras senaste upptåg.
☯ För er som följt min gamla blogg, The Angel Diaries, du vet att jag har välsignats för att kunna ansluta till en telepatisk nivå med en pod Atlantic Bottlenosed Delfin, som jag har kärleksfullt smeknamnet "The Crystal Dolphin Pod. "De har varit tyst under de senaste månaderna, och ett tag kände jag inte den välbekanta dragningen att ta kontakt med dem som jag hade innan 12/21.Men plötsligt är de tillbaka! Och vad de tar till bordet är inget annat än häpnadsväckande och exceptionellt insiktsfulla. Det är viktigt för oss, som människor, att förstå att Cetacean Race (som inkluderar delfiner och valar) är rätt i nivå med oss - eller är faktiskt mycket mer avancerade - intellektuellt, andligt och fysiskt. Deras natur är lekfull, optimistisk, glad, och de är bundna för livet med sina familjer, eller pods . Det är inte en slump att flera år sedan en grupp av forskare tilldelas delfiner beteckningen "icke-mänskliga personer."   De är helt utan list, ego eller egennyttiga motiv. Deras enda skälet för att vara här på jorden är att hjälpa oss , den mänskliga rasen, att återupptäcka vår naturliga koppling till Gaia och till Gud. De vill hjälpa oss att komma ihåg att vi är suveräna varelser, och att den här planeten är vårt hem och vi måste hedra och respektera det.
☯ Du har känt det på mer än ett tillfälle, eller hur? Det andlös känsla av kärlek och samhörighet när du ser en bild av en delfin, eller ännu bättre, när du är i närvaro av en. De är våra bröder, och innerst inne vet vi det. Denna vecka återvände The Pod för mig under en ganska intensiv guidad meditation. De erbjöd riklig ursäkter för att vara saknad-i-handling, och uttryckte en innerlig önskan om att återuppta kommunikationen. Självklart, jag upprymd över att ha hittat dem igen! Och ännu mer, för att kunna åter föra sina sändningar till er alla. Jag väljer att göra detta via en fråga och svar, som jag vill att mina meddelanden ha ett slags interaktiv känsla för läsaren. Jag ska börja med en beskrivning av min meditation resa, och sedan ska jag gå vidare till konversationen delen därifrån.
Dolphin tempel Maia:
Jag var hemma gör en Quantum Vortex meditation, som är en del av min vanliga dagliga verksamheten. Äntligen har nått ett tillstånd av lugn och avkoppling, jag var vid den punkt där jag ska föreställa min gyllene själ ljus översvämningar varje cell och atom i min kropp. Jag såg med min inre syn som cellerna började snurra motsols, glödande ljus guld. Men sedan visionen ändrats. Cirkling varje cell var en ring av delfiner, simning och snurrar snabbare och snabbare tills de blev en blåaktig-grön-gyllene oskärpa. Virveln fortsatte att snurra snabbt omkring mig, moturs, och innan jag visste ordet av det var delfiner simmar inuti!Jag kände dem samlade runt utsidan av min aura, och då såg jag dem kretsande en separat virvel som snurrade upp och runt min chakra-kolonn, upp och långt över mitt huvud. De drog mig uppåt tillsammans med dem, och jag såg mig själv ta tag på ryggfenan på en den största - en vit delfin - som jag kände igen som den dominerande manliga ledare Crystal Pod. Han drog mig vidare upp och ut ur mitt mänskliga jag efter de andra genom ett stjärnspäckade-natthimlen. Sedan var vi i vattnet, simma genom en undervattens grotta, som leder upp till en liten sten grotta. Det fanns en rad steniga steg framför mig som ledde till en smal grusväg, fodrad med prästkragar. Jag släppte min grepp om delfinens fena och klättrade upp ur vattnet och upp stegen efter ett obekant väg till en mycket, mycket bekant plats. Templet! Jag var i templet, Dolphin templet. Hur roligt ... Jag hade aldrig kommit på detta sätt förut! Jag var på Maia.
För mina nyare läsare och för dem obekanta med Plejaderna är Maia den fjärde ljusstarkaste stjärnan i plejadiska klustret, som ligger i stjärnbilden Oxen. Hon är en av de legendariska "Seven Sisters." Jag har känt och besökt denna tempel sedan barndomen. Det står längs en ​​stor bukt, som är fylld med lekfulla delfiner.Kramar kanten av kusten, det är öppet på alla fyra sidor och är kantad med höga, breda kolumner, tycks vara av en jämn, ren vit, ogenomskinlig kvarts kristall. Det vatten som omger templet är en genomskinlig turkos, och himlen har alltid utseendet på det är strax före solnedgången. Som om det handlar alltid om 4:00 på eftermiddagen. Detta tempel är relativt liten och består av endast en öppen, luftiga rum. Spridda runt på golvet är stora, fluffiga kuddar, röd och ljust rosa, med silver och guld pärlor och små speglar sys på. Dessa har jag lärt mig är för besökare att luta på medan de läser rekordböckerna, som sitter på vita piedestaler i hörnen på rummet. Jag vet att detta är en plats där man kan gå för att bekvämt studera sina egna Akashic rekordböckerna. Jag är inte riktigt säker på hur böckerna faktiskt kommer där - men jag vet att om vi sätter avsikten kommer vår bok bara visas! Jag går här ofta under meditation och drömtiden, studera.
Detta tempel är också övervakas av en vacker kvinnlig änglalik varelse, som har identifierat sig till mig på mer än ett tillfälle som "Athena." Hon är lång, med mörka, upswept rödbrunt hår och den klaraste, vitaste hud. Hon är alltid klädd i en vit klänning och bär rader av breda guldarmband på varje arm. Hon sitter på en gyllene, hög-stödda stol, som är satt på en liten plattform. Hennes uppträdande är vänlig och moderlig, och ofta kommer hon lockar till en besökare att klättra 4 eller 5 steg upp till plattformen, för att knäböja framför henne och få en välsignelse. Hon kommer då att ta gästens hand eller lägga hennes handflata försiktigt på sitt huvud, men hon aldrig någonsin talar. Jag vet att ett besök till Delfin templet innebär att du är redo att få ytterligare upplysning och kunskap. Alla har tillgång till denna underbara plats, och du behöver bara tydligt din avsikt för att besöka. Gör detta innan du somnar eller börja din meditation.
The Pod Talar:
"Hälsningar, kusiner, ber vi om ursäkt för att vara något i sin frånvaro eller så det verkar. Frukta inte, vi är så mycket här som ni själva är, och ändå finns det alltid så mycket omkalibrering pågår. "
Omkalibrering?
"Ja, ja. De uppgraderingar till DNA och expansionen och uppenbarelser, din och vår och att allt liv gracing Gaia. Ja, det är mycket förändring på gång. Härliga tider. Vi är upptagna. Allt liv växer och expanderar. Detta är den förvandling, som i och för sig inte är att vara en skyndsam process. Men en glädjande en ändå. Som ni redan vet, tenderar vi nätet. Vi är här för att underlätta övergången, djurhållare lågan skulle man kunna säga. Även om det är inte precis en träffande jämförelse, är det inte, med tanke på vår vattniga locale (skratt)!
Jag är så glad att du är tillbaka. Jag har missat dina besök. Men vad kan du berätta om dina plötsliga framträdanden i nyheterna, och Stampede i Kalifornien?
Det hela är en del av beskrivningen av sanning. Du ser så många uppenbarelser, en efter den andra, som den korrupta störta från makten och de lögner förevigats på era samhällen kommer till ljuset. Bokstavligen, för ljus. Ni måste förstå att de upplysningar är av en subtil karaktär, inte vara jorden splittring, skräckinjagande händelser. Ja, subtila. Det måste göras känd för mänskligheten att mordet måste stoppa, och att blodsutgjutelse skall tillåtas längre. Våld på alla arter måste och skall upphöra. Vi är ett. Vi är alla ett. Se oss. Vet att vi är här, vi är lika, och vi ska intensifiera och synas. Vår är en viktig roll i processen. "
Kommer du att dela med fler av oss, på detta sätt?
"Sannerligen, Kära kusiner. I sanning vi är något lättare att höra än många av dina Ängla Guider, detta på grund av bland annat det faktum att vi upptar fysiska kroppar precis som du gör. Vi är bara nästa dörr och runt hörnet. Det är bara att du aldrig försöka göra förbindelse med oss. Ni fkan aldrig föreställa er att något sådant är möjligt! Prova, göra och se hur enkelt det är! Denna gåta är bara ytterligare ett exempel på varför du ser oss så djärvt rakt framför dig, som ni brukar säga. Vi avslutar nu, med denna sanning. Tills nästa möte, vara i glädje och omfamna livets gåva till fullo! 
Copyright © Bella Capozzi. Alla rättigheter förbehållna. Du får kopiera och distribuera detta material, så länge du inte ändrar det på något sätt, är innehållet klar och du inkludera denna upphovsrätt.http://cupcakesandangels.wordpress.com