viglink.com

Sunday, February 24, 2013

Kysst av en Val i Tonga! En test av tillit.



Kysst av en Val
Jag vill dela med mig av det mest häpnadsväckande erfarenheten jag har haft på över 12 år av att simma med valar! Nyligen under våra valar i Tonga Reträtt i det vackra Tonga upplevde jag den närmaste mötet någonsin med en enorm kvinnlig puckelrygg.
På vår första dag i båten hade vi rest några timmar innan vi kommer fram till fem stora vuxna valar. Jag höll handen på en av våra deltagare som önskade lite stöd i detta första dopp med de enorma varelser i havet.
När vi tittade ner i det blå kunde vi se dessa vänliga valar simmar under oss cirka 30 meter eller så med en eller två glida upp till ytan för att simma mycket nära och titta in i våra ögon. Vid ett tillfälle, höll vi våra ögon på en stor kvinnlig knölval (ca 50 meter lång!) Som var cirka 30 meter under och kanske 50 meter framför oss, vi såg att hon började gå upp genom vattnet direkt mot oss .
Detta var så spännande eftersom vi visste att hon var på väg rakt mot oss och tyckte det var underbart att hon var så tydligt i kontakt med oss ​​två som flöt på ytan tillsammans. När denna kvinna kom till ca tio meter bort från våra ansikten, tänkte jag för mig själv, "Visst kommer hon att vända eller dyka under nu för att inte slå oss!"
Tyvärr fortsatte hon bara närmare oss! Jag kunde inte tro mina ögon när hennes nos nu var hotande nära oss, nästan 2-3 meter! Vid den tidpunkten måste jag erkänna att jag fick lite panik och tänkande "Hon kommer att verkligen slå oss!" Medveten om min skyldighet att skydda min deltagare kramade jag hennes hand och började instinktivt att skjuta henne åt sidan för att undvika kollision, när plötsligt, tyst och försiktigt, gled valen ner under oss ... hon varken knuffade eller ens nuddade oss! Det var som om vi blev kyssta av valen! Vi kunde ha nått ut och rörde vid hennes käke, som såg ut som om det var en mur på omkring fyra meter hög!
När erfarenheten var över, delade min partner i denna erfarenhet och jag en stund av vördnad och jag frös till av misstro några ögonblick. Hon berättade att hon i själva verket visste honan inte skulle träffa oss och kände total tillit. Hon sa, Jag kan ha gjort samma sak som du men inte riktigt säkert, jag hade ett sådant förtroende - jag kände mig som att jag var helt närvarande med valen, jag kände inte separationen - Jag var helt fångad i ögonblicket . Jag tror att det är naturligt att instinktivt att vilja beskydda. 
Valen gav mig en telepatisk meddelande just då som sa, Du måste lita på mig. Detta var en djup lärdom för mig att lita på universum. Hon visade mig att även när livet ibland verkar ånga på som ett godståg och saker kan se skrämmande ut, jag måste gå in och hitta platsen för djup tillit. Det visade mig också hur fullt medvetna och medvetna valarna är i sina uppfattningar om rymden, som denna stora kvinna som visste exakt vart vi var där i närheten av henne.
Hon berättade för mig att vi alltid kan lita på våra själar, vår vägledning, Universum och allt de krafter som visar att allt är i perfekt gudomlig ordning.Detta meddelande verkar särskilt viktigt i detta år 2012 med dess förändringar som accelererar vid belysning hastighet. Jag hoppas att den här historien inspirerar dig!
Obs: Bilden ovan är inte samma val ... mina bilder blev inte bra den dagen.Bilden är tagen vid ett annat valar i Tonga Reträtt. Här kan du kan se hur det ser ut att ha en val som kommer rakt framför dig!

http://trishregan.com/category/dolphins-whales/

No comments: