viglink.com

Wednesday, August 29, 2012

Lilithas Häxrum


MAGIN FINNS OMKRING OSS OM VI BARA STANNAR TILL OCH LYSSNAR, SER OCH KÄNNER...http://www.magiskarum.n.nu/haxrum


1. Ritual för en bra dag
(Färgens magiska egenskaper när vi tänder ljus)
Här en liten enkel ritual att göra inför din kommande dag. Hur enkelt som helst. Bara att sätta på kaffe, eller te, eller vad du nu dricker på morgonen. Jag för min del älskar kaffe på morgonen, sen så fixar jag två smörgåsar, tänder ett eller några ljus.
Jag fokuserar starkt på vad jag vill ska komma. Färgen på ljusen är beroende på vad jag vill få ut av den kommande dagen. Jag ber inom mig att jag ska få till mig vad jag önskar och förtjänar. Sen så tackar jag ödmjukt för den magiska stunden. Man får aldrig glömma att visa tacksamhet...
I alla fall. Sen så är det bara sätta sig ner och njuta av det hela. Man måste ha näring på ett eller annat sätt. Och en del av min njutelse är att doppa smörgåsarna i kaffet...gott.  Så brukar jag börja mina dagar och då speciellt om jag är ledig eller börjar jobba lite senare. Varje dag har sitt syfte och mening...

Finns det nåt bättre än att börja dagen på detta vis? Tycker hon ja...haha. Ja, detta är i alla fall min lilla morgonmagi, att liksom fånga stunden och förbereda mig för en ny underbar dag.

Här är de olika färgernas magiska egenskaper. Bara att välja vilken färg eller färger du känner behov av. Hur vill du att din dag ska vara eller bli?
Röda ljus - Används vid kärleks- och marsritualer. Står för vitalitet, kreativitet, kärlek och passion
Rosa ljus - För öm kärlek används färgen rosa i ritualer. Står för kärlek, passion, sex, romantik och familjen.
Vita ljus - Månens färg, innehåller alla andra färger och symboliserar renhet. Står för rening, beskydd och enhet. (Fungerar nästan till allting)
Gula Ljus - Används för solritualer och står dessutom för vår solarplexus chakra ljus. Står för livsglädje, lekfullhet, lycka, succe, fördriver negativa energier som sorg, smärta och deppressioner
Svarta ljus - Skyddar mot negativa energier. Står för beskydd av onda ting och avslut.Orange ljus - Den soliga och ljusa färgen står för livsglädje och förmedlar lycka och positiv energi.
Mörkblåa ljus - För succé- och lyckoritualer. Står för inre frid visdom och vänskap
Gröna ljus - Används för materiella och pengritualer. Står för healing, överflöd, hälsa, kraft och Moder Jord. Grönt verkar lugnande och balanserar kropp och själ
Lila Ljus - Spiritualitetens färg.  Står för ambitioner, framsteg i arbetet, gemenskap,healing, frid, andlighet och magi. Driver bort missunnsamhet och svartsjuka
Bruna Ljus - Skapar ombonad och trygghet och som skapar en närhet till moder jord. Att grunda sig.
Gråa ljus - Skapar balans för mörker och ljus. Står för vishet och dold kreativitet.
Guld ljus - Står för attraktion, beskydd, övertygelse och förtoende.
Silver ljus - Står för återkallelse, mot dödlägen. Neutraliserar.






No comments: