viglink.com

Sunday, October 21, 2012

Bevara friden




Djwhal Khul Via Terri Newlon, 18 oktober 2012



Bevara friden

(Kanaliseringen börjar)

Djwhal Khul här. Tashi Delek

Okej. Hmm. Hur ska jag uttrycka mig? Jag har talat om den andliga spänningspunkten, hur allt blir ansträngande. Denna speciella vecka vill jag prata om att bevara friden, eftersom vi är i en hetsig tidsperiod, politiskt såväl som några få andra situationer.

Många som inkarnerar nu som Ljusarbetare och Världstjänare har fått personliga utmaningar i sina astrologiska diagram. Ni kan slå upp det i numerologin eller något annat verktyg. Det finns många sätt att läsa olika sorters diagram nu. Så ni har denna spänningspunkt, kosmiskt, och de flesta av er har en personlig också.

För att bevara frid, som ju först och främst är ett inre tillstånd, så måste ni söka det inom er. Och ibland måste man ta bort alla tankar och alla känslor för att nå det tysta rummet inom sig själv. Och sedan i termer som att bevara friden, säg i en relation, eller på en arbetsplats, eller med era barn eller vad det än är ni vill, att då behålla friden inom er och låta den växa med varje andetag. Ni liksom utvidgar det fridfulla tillståndet och låter det stråla ut från er, så att säga.

Öva sedan er röst. Ni kan göra detta ensamma om ni vill och ljuda ut toner som är lugnande. Det kan vara några ord som ni tycker om, som ”Jag väljer att tala lugnt”, ”Jag väljer att vara älskvärd”, ”Jag väljer glädje”, ”Jag bevarar friden inom mig”. Bara öva att ha en viss ton som är lugnande.

Senare kan ni använda den tonen när ni talar till andra människor. Ni kan även öva på hunden eller något annat djur, och jag tror att det skulle hjälpa er att stabilisera era energier.

Jag kan tillägga att ibland inser ni att ni har minst en riktigt störande person i ert liv, och ni vill inte ha den energin kvar längre. Det finns några sätt att hantera det. Om det alls är möjligt kan ni fråga den personen vad ni behöver säga. ”Jag behöver verkligen lugn och ro just nu”, eller ”Jag mår inte bra när vi träffas, jag känner bara irritation”. Ni vet den sortens saker. 

Om det inte fungerar kanske ni behöver säga: ”Jag vill inte ha vår vänskap mer” eller ”Jag måste ha lite utrymme”. Säg det lugnt, gör inget förhastat. Gör det aldrig i stundens hetta. Vänta tills ni har haft tid att bearbeta det och tänk sedan på vad ni verkligen vill och vad ni inte vill, och gör ert bästa för att inte såra den andra personens känslor. De har sin egen process att gå igenom och alla vill vi bara känna oss älskade. Så gör ert bästa för att behålla den inre friden och öva på fredliga samtal med andra också. 

Okej. Som alltid, tack för mig med mycket kärlek. Djwhal Khul

Översättning Ulla Krogh www.st-germain.se

www.TerriNewlon.com
(Spirituality Article, Transcribed by Micheline Ralet)

No comments: