viglink.com

Thursday, October 18, 2012

När Newton mötte tsaren

http://www.esotericonline.net/profiles/blogs/when-newton-met-the-tsar



När Newton mötte tsaren






Följande berättelse kom rakt från munnen av Peter den store själv, och du kommer inte hitta några historiska dokument motsäga hans ord. Det enda av mina är den moderna berättelsen.
År 1697 den unge tsaren blev den första ryska härskare att resa Europa. Den kallades Grand ambassaden, en diplomatisk turné som fungerade som skydd för en viss kosmisk uppdrag planeras av den stora vita Lodge. Med honom gick ett helt företag med dvärgar rätt ut i Tolkiens The Hobbit. Mycket av handlingen ägde rum bakom stängda dörrar i kungliga frimureriet Lodges längs Östersjökusten, kulminerade i Peter initieras av Sir Christopher Wren i London.
På natten efter denna fullständiga Mercurian stöd, var Peter rekommenderas att besöka Tower of London och dess mest anmärkningsvärda åkande, den smartaste mannen Alive-Sir Isaac Newton.
Peter hemliga lärare, Saint Germain, hade för länge sedan uppmuntrade honom att studera Newtons banbrytande bok Principia Mathematica. Genom att definiera alla rörelselagar, optik och allvar, inledde den i upplysningstiden och vetenskaplig revolution, vilket gör Newton sin skyddshelgon. Ingen var mer respekterad av Mercurians.
När han ombads att ta emot tsaren var dock Newton på väg att förlora sitt sinne. Han låste sig bort i tornet, spendera sina dagar och nätter omslutna av vad kung Vilhelm av Oranien kallas "tvivelaktiga ockulta intressen."
Peter fascinerades av nyheterna. Vilken pussel kan möjligen vara så förbryllande att den stora Sir Isaac Newton skulle drivas till vansinne över det? Oavsett resultatet av deras möte, visste Petrus att han inte skulle vara samma efter. Destiny var på jobbet. Han kunde känna det.
När han närmade sig Newtons dörr, kunde den gamle mannens röst hörd inifrån, en stönande skrik, upprepa om och om igen samma fråga:
"Vilka är de sju ämnena?"
Den eskort gjorde ingen kommentar, lämna honom innan dörren som Newton fortsatte sin rasande. Peter knackade under en av de stunder mellan andetagen, och blev chockad när svaret kom.
"Dra åt helvete!"
"Sir Isaac," Petrus sade diplomatiskt: "Jag är tsaren av Ryssland. Jag är den ende som kan skicka mig till helvetet."
Det var en lång stund av tystnad. Då låset klickade, och dörren svängs öppet avslöja den böjda, grånade formen av Newton. Han bar en smutsig vit nattskjorta och ett uttryck hårt som sko läder.
"Vad vill du?"
"Bara en liten stund av din tid. Jag har några frågor ... och jag kan ha svar också. "
"Det skulle vara uppfriskande," Newton svarade vinkade in honom i rummet, "Jag är  trött på att ge svar.Speciellt när jag behöver dem så mycket själv. "
"De sju ämnen ...?" Petrus frågade medvetet. "Ge mig mer information, och jag kanske kan hjälpa dig att lösa mysteriet."
"Om någon annan skulle berätta det, skulle jag skratta åt dem. Men jag ser att du redan känner till den högsta symbolen ... "Sir Isaac pekade på tsarens signetring, som presenterade ett silver och guld version av den dubbelhövdade fågel.
Jag måste vara försiktig, tänkte Peter. Saint Germain varnade mig att inte låta väst vet för mycket.
"Ja ... vi tsarer har alltid varit beskyddare av Alchemy. Visste inte att allt har jag haft en hög adept som en personlig rådgivare hela mitt liv. Är det vad du menar med de sju ämnen? Är du hänvisar till de vises sten? "
Newtons käke hängde öppet i en flämtning. Han hade sagt ingen källa av sina tvångstankar, rädsla för åtlöje.
"Vad vet du om det?" Frågade han misstänksamt.
"Det skulle vara lättare," Petrus svarade: "Om du skulle berätta för mig exakt vad bekymrar dig. Jag kommer att hålla det för mig själv. Du har mitt ord. "
Sir Isaac började takten och tillbaka när han förklarade.
"Du måste förstå att jag var i mina tidiga tjugoårsåldern när jag gjorde alla mina stora genombrott. Mina kolleger hyllade mig som mannen som hade definierat universum. Den smickret har aldrig slutat. Men vart går du från upp? Som en absolut monark du måste veta att det är ganska ensamt på toppen av pyramiden. Jag har tillbringat de senaste 30 åren bott i skuggan av mig själv ... och trots beröm, har jag inte löst alla gåtor skapelsen. Det är mitt problem. Mysteriet kvarstår och det ligger i två olika ställen:. Alchemy och Bibeln "
Peter log medan Newton började prata snabbare, få upphetsad.
"Jag menade aldrig att avsätta Gud. Jag vet att det finns en högre princip på jobbet, styra flödet av livet. Men jag är en vetenskapsman, och bara inte kan acceptera saker helt enkelt på tro! Det måste finnas en mätbar mönster att följa. Och så när uppfinna kalkyl, utvecklade jag tanken att det kan finnas en kod i Bibeln, som judarna har alltid hävdat.
"Tänk om det! Varje bokstav i både Gamla testamentet hebreiska och Nya Testamentet grekiska är också ett nummer. Chilling konsekvenser uppstår när man betänker hur kalkyl ger en liknande spegel mellan två världar.Allt i naturen representeras av numeriska operationer. Så, precis som Bibeln, är den fysiska världen en kryptogram, sänd av den Allsmäktige för oss att dechiffrera! Knäcka koden, och alla hemligheter vårt förflutna, nuet och framtiden skulle kunna avslöjas. Som ni vet är denna idé om en övergripande enhet mellan det eviga och tidsmässiga även i hjärtat av alkemiska filosofi.
"Jag visste att jag hade rätt så fort jag började tillämpning av kryptografi för att Skriften. Mönster av siffror och symboler är klart där, det är bara en fråga om att hitta rätt nyckel för att dekryptera systemet. Och av alla tal är sju på en som visas mest. Jag vet att det är nyckeln. Det figurerar särskilt i böcker Mosebok och Uppenbarelseboken, början och slutet av Guds ord. Men sedan är jag säker på att du redan väl förtrogen med dessa mysterier. Din fågel med två huvuden står för Alfa och Omega, liksom alla andra dualiteter. "
Peter nickade. Newton var nu pacing ursinnigt.
"Alchemy då var min nästa logiska steg, med tanke på vikten av sju i det stora arbetet. Allt vi kallar vetenskap kommer från arbetet med alkemister-mestadels araber-och sitt sökande efter de magiska ämnen som, om de blandas på rätt sätt, ger de vises sten. Men ämnena i fråga inte kemikalier. Tro mig, jag har försökt personligenalla möjliga permutation. De är metaforer för något slags material mer sublim.
"Den sjufaldiga vises sten är synonymt med Kristus och odödlighet. Kom ihåg att Jesus visas håller sju förseglade bläddra på domens dag. Detta är viktigt, eftersom Kristus representerar kors element kombineras till den rena centrum. Alkemi använder de fyra elementen att "laga" de sju ämnena i en magisk brygd som resulterar i stenen.Eftersom Guds namn är också sju bokstäver, och skapelsen var en sju dagars process med de fyra elementen, det alla skriker efter en sammanbindande tråd. Men vad är det? Vilka är de sju ämnena?!?! "
"Kanske måste du tänka som de gamle," Petrus föreslog. "De ämnen var och symboliseras av en av de sju planetariska sfärerna synliga från jorden: solen, månen, Merkurius, Venus, Mars, Jupiter och Saturnus. I det gamla geocentriska systemet var dessa sju sfärer vad separerade människan från Gud, som levde i tomrummet utanför zodiaken. Är det möjligt att processen verkligen är någon form av kosmisk resa, sett i termer av att blanda planeterna i rätt ordning? "
"Men jag vet att modellen är ogiltig. Mina tyngdlagen visade slutligen heliocentriska syn på planeter i omloppsbana runt solen att vara den rätta. Jag har redan ansett att alternativet och förkastade det. "
Det är ditt fel, något inuti Petrus sade en som kommer att driva dig till din grav aldrig veta svaret Rainbow Bridge.-
"Regnbågen, å andra sidan," Newton plötsligt sa att han tänkte på det chockerande tsaren, "innehåller en del lovande möjligheter."
"Hur menar du?" Petrus frågade dölja hans reaktion.
"Mitt arbete med optik har visat att solljus inte är vit. Det är i själva verket ett spektrum av sju färger. Låt mig visa dig. "
Sir Isaac gick fram till fönstret, där de sista strålarna av dagen kom in i rummet. Han hämtade en kristall prisma och höll upp den. En ljusstråle träffar prismat och split, som producerar den första regnbåge Peter någonsin hade sett ... i den fysiska världen, är det.
"Gud är ljus," Newton sade högtidligt, "och prismat är de vises sten. Den sjufaldiga spektrum är den skapade världen. Detta är hemligheten, min vän, här framför mig. Men jag vet inte vad det betyder ... "
Peter ville fortsätta samtalet, men den rösten inuti sa att det var dags att gå. Han hade fått syn att han kom för, utan att ens behöva be triviala frågor, nu glömt, som hade dragit honom hit. The Rainbow Bridge. Det var hans liv, och kärnan i Guds plan för Ryssland. Peter var prismat men som det gudomliga ljuset skulle lysa, och det sjufaldig spektrum den alkemiska resa som Saint Germain hade skickat honom.
Detta bekräftades när Petrus lämnade Towern att hitta sin mentor väntade på honom.
"Du har nu sett det gudomliga mönster i sin helhet till sist," Saint Germain förkunnade. "Alkemi och teologi har blivit en i ditt sinne. Den ABRAXAS effekten har börjat arbeta sig magi. "
En av deras mest mystiska stopp längs vägen hem var i Prag, dvärg huvudstad på jorden. Det var här, ett århundrade tidigare, att den tysk-romerske kejsaren Rudolf II höll hov. Rudolf var den enda härskare i historien veta mer dvärgar än Peter. Dvärgarna i Europa var nu glad att Ryssland slutligen göra sitt drag i det stora spelet.
Innan du går till Prag, stannade tsaren i Dresden, där Saxon kungarna höll den mytomspunna Gröna valvet. Vad var det i det? Ingen säger. Ross hävdade att det innehöll alla de hemligheter kvar från Atlantis. Vem vet. Det viktiga är att tsaren och hans dvärgar in vagnar fulla av saker att ta hem till Moskva.
En av dessa artefakter var altare Janus används av Julius Caesar när han var överstepräst i Rom. Det hade fyra dvärgar ristade på sina kubiska sidor, en för varje årstid, krönt av en byst av den två ansikten gud. Peter hade fått höra att förvärva altaret för Mercurian ceremoni i Janus.
Detta skulle vara det ögonblick då Petrus, som Guds representant på jorden, ändrade tiden själv i Ryssland.Landet med dussintals lokala kalendrar, de flesta av dem lunar-baserade, alla löst organiserade av den ortodoxa kyrkan. Peter kom tillbaka från Europa med den julianska kalendern, och med hans vilja till makt shadow-skiftat Ryssland till sjuttonhundratalet. Historiker har ofta undrat varför Peter valde Julian, snarare än gregorianska, kalender. Anledningen? Julius Caesars altare.
Den nya eran var att börja på 1 Januari 1700 på altaret i Janus. Dvärgarna började påkostade preparat.
Saint Germain var hans elev sida under hela processen. Peter tyckte att det här fascinerande. Något om byte av tiden själv var kritisk till Mercurian. Han gav tsaren i en rad komplicerade rituella ceremonier som skall bedrivas, de flesta av dessa är gamla romerska metoder inte sett sedan Julius Caesar först uppfann systemet nästan två årtusenden tidigare. Det var alla oupplösligt förbunden i vad Saint Germain kallade Big Picture och de udda förbindelserna mellan Kristus och den gamla romerska guden Janus.
Janus var gud som gav januari sitt namn. Han hade varit en av Roms viktigaste gudar. Janus symboliseras början, ändelser, dörröppningar, grindar och hemmet. I hans ära, gjorde Julius Caesar januari den första månaden.Liksom Kristus i Uppenbarelseboken, var Janus Alfa och Omega. Han visades med två ansikten, för att indikera sin roll tröskel väktare, och även med fyra ansikten, vilket innebär hans status som gud årstiderna och året.
Romarna använde för att hedra honom som pryder alla valv, grindar och dörrar i staden med vintergröna grenar.Festivalen av Janus varade under den första veckan på det nya året. Varje dag ägnades åt en av de sju planeterna. Saint Germain insisterade denna sed att uppstå för början av sjuttonhundratalet, och planerade för en spektakulär syntes av antika romerska och traditionella kristna ritualer.
Förbryllad ryssarna såg med vördnad som Peter, hans arbetare, och det kungliga truppen av dvärgar arbetade 40 timmar i sträck, bygga en konstig sak i Röda torget. Det var klar lagom till nyårsdagen: en kubisk tempel Janus. Dess fyra öppnade dörrarna lör ovanpå sju stegade trappor. Tre Zodiac tecken låg ovanför varje ingång.En fyra-faced huvud bildade inredningen centrala altare. Utbildade observatörer noterade hur lika designen var att det nya Jerusalem tempel beskrivs i klimax i Uppenbarelseboken.
Kyrkan var upprörd. För att ändra den årliga räkningen i efterföljd av européerna var illa nog, men att göra det på ett sådant flagrant hednisk mode var oförlåtligt. Om någon i ortodoxi fortfarande tvivlade på att Antikrist styrde Ryssland var det sista bevis Peter och Saint Germain intoning konstig magiska formler när de utför mystiska riter i en hednisk tempel innan massorna. När ceremonin var slut, arg Petrus ytterligare patriarken av ledande sin hedniska följe ut ur templet i Janus, över Röda torget och in i landets mest heliga hus, katedralen för antagande.
Medan resten av den förvirrade folket tillbringade den första veckan av det nya århundradet firar Janus-Kristus marscherade hundratals gammaltroende ut i skogen för att kasta sig in höga bål av eld i protest.
Tsar Peter, med sågen till vänster, lärande varvsindustrin i England omkring 1697. Notera de mystiska dvärgar, front och center. Som alltid hemligheter är i vanlig syn ...
Visningar: 111

No comments: