viglink.com

Thursday, October 25, 2012

Så förlåtelsens frön




Moder Maria, 21 oktober, 2012



Så förlåtelsens frön

Kanaliserat av Bella Capozzi


God dag till er, Mina Barn, jag har med mig de varmaste hälsningar till er från hjärtat av Allt Som Är. Var ljus, var glädje. Var ett enda hjärta och sinne på denna glädjens dag – en dag som många av er har valt att vara en dag av förändring och tydliga framsteg. En så vacker strävan, i vilken jag ser att ni kommer vara påfallande framgångsrika. Men jag ska inte fortsätta att prata i all oändlighet om mina tankar, för jag skall hålla den här skrivelsen kort och enkel.

Så, jag förstår att ni önskar att ta den här dagen och leva era liv som om ni redan hade kommit fram till den femte dimensionens upplysta tillvaro. Och jag håller med om att för väldigt många av er har detta varit ert tillstånd i sinne och hjärta redan under mycket lång tid. Sprid budskapet vidare. Locka var och en att förena sig med er och få uppleva lugnet och friheten som detta sätt att leva medför. Därför, för att fortsätta i denna stunds anda, vill jag utmana er att göra en grundlig och ärligt utvärdering av era egna hjärtan. Utforska var ni står vid denna tidpunkt, på vilket sätt ni känner för era bröder och systrar – på vilket sätt ni ärligen känner. Och se om där inte finns några gömda områden som behöver rensas.

Jag gör er medvetna om detta, för jag ser att det fortfarande ligger områden av bristande förlåtelse inom många av er. Förlåtelse är en av de mest utmanande särdragen att helt och fullt förstå och använda sig av medan man lever på en planet med så täta vibrationer, och framför allt när ni dessutom förväntas fungera och prestera i dess alltmer sjuka samhällen. Detta är det område som jag ser och känner behöver dammas av lite grann, så att säga. Ni förstår, ni kan inte helt och fullt stiga upp om ni inte har lärt er att förlåta, inte förrän ni behärskar det och upplever det genuint. Det är absolut nödvändigt att ni förlåter dem som ni känner har skadat er. Det är helt nödvändigt att ni uppriktigt förlåter er själva. Ni är så hårda mot varandra och så kritiska mot era egna gärningar, och det behövs inte alls. ingen av er är överlägsen den andre. Ni måste söka förstå detta och acceptera att var och en av er är på en unik resa, som var och en är precis lika viktig.

Att ge näring till agg, är att utföra själv-sabotage. Släpp er ilska och er förbittring nu, Kära Barn, för att hålla smärtan vid liv är att hela tiden slita av sårskorpan på ett sår som kämpar för att läka. Ni har fel när ni tror att hålla fast vid gammal smärta och gamla ideal på något sätt är ett tecken på styrka och övertygelse, för det är det inte. Jag försäkrar er att det inte är det. Det största tecknet på styrka är solidaritet. Broder som hjälper en broder. Det är förståelse att ni var och en följer er valda väg och att ert slutmål är ett och samma. Det är fred.

Så på denna förändringens dag ber jag er att tänka på mina ord och vidta positiva åtgärder. Gå in i ert hjärta och hitta de ruttnande såren och ropa på Änglarna för helande och lösningar. Lita alltid, alltid på ert hjärtas röst, eftersom hjärtat inte bär på något falsk ego. Så fröna till ett öppet sinne i era helande hjärtan, och sköt om dem. Vattna dem och ser er själva blomstra. Jag säger att den mest barmhärtiga gåvan ni kan ge er själva är att släppa taget om negativa och självdestruktiva mönster. Den största gåvan jag kan ge er, är av min kärlek; fördomsfri, gränslös och alltid förlåtande. Praktisera detta varje dag, inte bara idag. Var helt medveten om era ord, handlingar och intensioner. Låt oss arbeta på det här nu, eller hur?

Svensk översättning: Mahlin Larsson – www.st-germain.se

Copyright © Bella Capozzi. All rights reserved. You may copy and distribute this material as long as you do not alter it in any way, the content remains complete and you include this copyright notice.

No comments: