viglink.com

Tuesday, January 29, 2013

Inga-Lills Högre Jag



–Så klart att jag inte gör!

Det Högre Jaget: Tror du på det du håller på med? Tror du att jag finns och talar till dig nu?

– Ja, det gör jag.

Det Högre Jaget: Tror du att världen blir bättre, människorna blir mjukare, öppnare i sina hjärtan?

– Ja, det är just det. Jag vet inte. Det verkar ta sån tid. Jag hoppas hela tiden att Nu har det skett.

Det Högre Jaget: Du väntar på att det ska ske underverk, mirakler? Att det ska fixas – hux flux, som du brukar säga?

– Ja, ska det inte det. Är det inte så det ska gå till?

Det högre Jaget: Varför skulle du gå ner för att vara här på jorden just i denna tid? Varför tog du detta viktiga beslut?

– Gjorde jag det? Det minns jag inte. Jag ville väl vara med och se hur allt blev nytt.

Det högre Jaget: Du hade ingen speciell uppgift här nere då? Se hela förändringen hade du väl kunnat göra där du var? Man ser faktiskt bättre ovanifrån. Det är därför det finns så många skepp och andra civilisationer runt jorden nu. Så jag frågar igen? Och så återkommer vi till denna fråga en annan dag - du och jag!

Varför ville du vara här nu!

Nedskrivet av Inga-Lill Enadea

No comments: