viglink.com

Tuesday, January 15, 2013

PASSERA EN KOSMISK GRÄNS

Kuthumi, 12 januari, 2013
Kanal: Lynette Leckie~Clark


www.kuthumischool.com
Jag, Kuthumi, hälsar er med himmelska välsignelser för ert nästa kapitel. Ett magnifikt kapitel, ett som vi hoppas ni är redo att omfamna. För att fira denna stora tid som öppnar ert högre sinne. Många kommer att förstå och faktiskt nu börja uppleva de begränsningar av det lägre medvetandet som har hållit mänskligheten gisslan så länge.

BRYTA LOSS
Ditt medvetna sinne har hållits i djupet av egot i livstider och skapat beteendemönsterna som är mycket bekanta. Många har det mycket svårt att gå vidare från dessa mönster p g a vanans makt och accepterar de begränsningar dessa mönster har skapat. Mina vänner, detta har gjort det möjligt för egot själv att frodas, att härska över er genom att kontrollera tankar och handlingar. Kontroll tar många former från den subtila - som om det konsekvent praktiseras leder till total kontroll över denna person - till mer aggressiva kontrollmetoder.

Jag är säker på att ni är bekanta med egots kännetecken. Behovet av att vara före alla, alltid ha det bästa och vackraste av materiella varor, att ha kontroll över allt och alla. Vissa kommer att säga, "Men det ger respekt från andra." Jag säger till er, "Nej, det gör det inte. Verklig respekt kan inte vinnas genom att skapa rädsla. Verklig respekt förtjänas genom att hjälpa andra och visa er respekt för andra genom era handlingar. "

Så det är dags nu att bryta sig loss från dessa gamla begrepp och mönster. Dags att öppna ert medvetande till en högre nivå. Genom detta kommer er vibration stiga och ert val av livsstil kommer bli en av lugn och ro. Ni kan sedan uppleva den nya kosmiska området jag talar om. Jag ber er att meditera över detta.

NYTT ÅR När ni träder in i ert nya år så förstå att det är ett år av djup förändring. Ni kommer alla att få uppleva detta, några djupt, andra inte så djupt men ändå mycket relevant för individen och "helheten".

Det är dags att göra de nödvändiga förändringarna i era liv nu. Inte om en vecka eller en månad eller en annan säsong, nej, nu! Förstå att det är ert ego som håller er tillbaka genom att uppmuntra er att skjuta upp ert starka engagemang för högre avancemang. Som i alla tider av stor förändring måste styrka och tro accepteras och även hållas i reserv inom er.

Jorden är också i tider av omvandling och det är sant, vädermönster kommer att vara oberäkneliga och extrema. Det kommer att ta två år innan dessa oregelbundna vädermönster börjar stabiliseras.

Er tid och erfarenhet som är inställda till gamla beteenden skapar en ojämn väg, så även för jorden. Så var förbereda, vilket kommer att hjälpa er att uthärda jordens väder. Öva meditation, var lugna. I varje konflikt oavsett hur liten eller utmanande, pausa och fråga er själva: "Är detta deras, eller är det mitt?" Att fråga er själva denna lilla fråga är ovärderlig under denna tid av ett kosmiskt skifte.

DET YTTRE Jag har talat om detta tidigare, förbered er för förändring i år. Stat och kommun klassas som den yttre - det som är utanför era beslut, utanför ert personliga ansvar. Stat och kommun kommer tvingas att ta tuffa beslut i år för att minska sina utgifter. Många bidrag kommer minskas drastiskt, jag uppmanar alla att vara förberedda. Spara när ni kan. Gå tillbaka till grunderna, odla era egna grönsaker.

Allt detta är det yttre men kommer ändå att påverka alla. Jag säger alla för det kommer att bli mycket frustration och ilska som skapas och kvardröjer i eterplanen. Därför föreslå jag att alla ni som mediterar att som avslutning visualisera att jorden omges av den himmelsblåa Kristus Strålen av Gudomlig ljus. Detta kommer att avsevärt bidra till att bryta upp och minska de negativa energierna i eterplanen. Min bror Jesus har kommit fram för att instruera er med Kristus Strålen i meditationen nedan.

GLÄDJE Glädje, oh ja, glädje. Att förklara förberedelse för övergångstider är inte alltid trevligt men ändå så är nödvändigt. Så låt oss nu titta inom. Inom var och en av er. Naturligtvis är ni chef över er själva! Ni är ensam ansvarig för allt ni gör, säger och ert eget välbefinnande.

Nu, vila. Var stilla när du läser detta. Tänk på något kärt för dig. Skapa i ditt sinne en bild av det. Vad är det som får dig att le när du tänker på det eller ser det? Det var allt. Nu skulle jag vilja att du skriver detta på ett papper i mycket stora bokstäver, som en påminnelse. Också skriva samma på en mindre bit papper för din plånbok eller handväska. Jag ber er att sätta den större versionen av glädjelappen på kylskåpsdörren. Den mindre naturligtvis i plånboken.

När ni har haft en hård dag, när det finns ett behov av att sträcka på tålamodet ännu längre än ni trodde var möjligt, när något eller någon är helt enkelt omöjligt att ta itu med, eller er bästa vän skäller på er, uppmanar jag er att läsa glädjelappen, orden påminner dig om ert favoritminne. Sedan stoppa, pausa, och visualisera ert favoritminne. Känn friden fylla ditt inre. Håll den känslan av frid. Le. Sedan inse att de yttre sakerna inte är era. Så varför tillåter ni det att omsluta er?

Jag kan försäkra er att denna enkla övning kommer att hjälpa er mycket i tider av nöd. Den gör att ni kan känna inre glädje var som helst.

MALL FÖR EXPANSION
Detta är vårt budskap till er i 2013. Gå vidare i ert tänkande, i era känslor, i era handlingar och val.

Under 2012 var det många kosmiska portaler som öppnades för att bistå inträdet av de nya energierna till er atmosfär. Dessa är nu förankrade. Ni andas deras energi varje dag. Ja faktiskt. Dessa nya energier hjälpa din mall för expansion. Många, många Ljusvarelser närvarar för att hjälpa er. Mina vänner, jag är en av dem och så även mina bröder och systrar i det Stora Vita Brödraskapet / Ljusrådet. Öppna era armar, öppna ert hjärta, öppna ert sinne och gå vidare.

Detta är inte en religion, det är en tro, ett vetande att ni går framåt på vägen av mänsklighetens evolutionära process. Ert DNA expanderar genom det ytterligare öppnandet av er tallkottkörteln och därmed ökar er förmåga att hålla mer ljusenergi. Detta expanderar också högre hjärtat, Diamantljus centrumet av det gudomliga inom dig. Detta är ingen tillfällighet, nej. Det är en del av er inom er praktfulla varelse.

Så jag säger till er förbered, förstå och gå vidare med glädje i era hjärtan.

Mina älskade - fred till er.

Kuthumi

Översättning Willy – www.st-germain.se

If you share this channeled transmission, please acknowledge the channel – Lynette from Kuthumi School of Wisdom and our web address. www.kuthumischool.com

No comments: