viglink.com

Wednesday, January 2, 2013

Ett tidlöst meddelande - Lord Jesus, Saint Paul, Moder Maria, LADY NADA


Presentatörer är HERRE Yeshua, Saint Paul av Tarsus, Moder Maria,
LADY NADA och Yeshuas JUL VÄLSIGNELSE
Presentera Chako Priest
"The Ultimate Experience"
10 dec 2008
Nedan är en avskrift av ett meddelande levereras till onsdag Metaphysical studier Group i Surprise, AZ, den 10 december 2008. Det är så nära ordagrant som möjligt. Orden i kursiv stil inom parentes lades av kanalen, Chako Priest.
HERREN Yeshua
God morgon min dyrbara grupp, jag är Yeshua. Människor kanske inte vet det, men vi Masters tror att detta är vår grupp. Vi vakar över dig. Vi anpassar din energi med din tillåtelse och vi älskar dig och välsigna dig, oavsett om du känner det eller inte.
Under de turbulenta tider på bibliska eran när jag gick ditt land, var folk inte så medvetna som du i denna grupp är. De var ganska mycket tredje och även andra mått medvetande. De lärde sig att bli medvetna kroppar. De hade lite Kristus medvetandet.
Nu tror när vi talar om Kristus medvetandet att det bara är för kristna.Det är helt felaktigt. Du föddes med Kristus medvetandet. Alla judar har Kristus medvetandet. Alla islamister har Kristus medvetandet. Du är född med det. Vad du gör med den lilla fläck av energi är upp till dig. Det är upp till den själ som kommer in för att arbeta sina lektioner i den kroppen.
Mänskligheten idag tycker att 25 december är min födelsedag, att det är när Jesus lades i en krubba. Det är en mytologisk berättelse, kära.Jag var redan född, jag föddes i augusti. Och jag har aldrig lades i en krubba. Dock är den historien så värdefull att vi hålla den igång, som ordspråket säger. Vi håller det kommer eftersom det finns folk, mänskligheten kanske att endast i juletid är verkligen som att-sinnen. De är snälla mot sina grannar, de ger gåvor, de uppskattar deras liv, de älskar dekorationer, de älskar psalmer och Caroling. De älskar tanken på denna lilla tjej som ligger i en krubba med djuren tittar på det.
Men som jag har sagt för ett år sedan eller så när min målning presenteras här, är 25 december en viktig dag. Det är en födelse, ser du, det faktum att Kristus medvetandet energin planterades in i din jord. Vi kunde förankra denna vackra energi som kommer från Gud och som är ren kärlek. Vi ankrade som den 25 december. Därför är det en dag att firas, men inte så mycket för min födelse, men jag tackar så mycket för era vänliga tankar, men för att detta vackra energi denne Kristus medvetande som ni alla bär, har förankrad i den dag. (Det är också känt som Kristus Force Energy.)
Nu kan det tyckas märkligt för dig, men när en själ tar en kropp, det är inte bara på skoj och spel. Det kan vara de också, men det är mycket svårt inblandade lektioner. Själen många gånger biter av mer än den kan tugga och finner att livet är mycket hårt svårt.
Det är dock en av dess främsta syften att utveckla Kristus medvetandet i detta organ. Nu är vi inte talar om religion religiositet.Vi talade om det i boken. Detta har ingenting att göra med religion.Detta är andlighet som vi talar. Gör det skillnad mellan religion och andlighet. Det är en stor skillnad mellan de två.
Religion är en dogm. Det är något som olika sekter har-de äger. Om du är en metodist, måste du tänka på mitt sätt. Om du är katolik, måste du tänka på mitt sätt. Det är inte korrekt. Andlighet är en väg till Gud. Vi kommer att säga något mer eller något mindre, men det är mer den vägen till Gud.
I era liv som ni alla har begärt i detta liv, det finns olika svårighetsgrader. Vissa själar verkar kunna anamma svårigheten och gå vidare. Andra kämpar med det (många gånger som ett offer). De verkar inte kunna få resolution till sorg i sitt liv. Andra går till kyrkan och be till Gud, som är lovvärd. Men kära själar, behöver du inte ha någon medlare att lära känna Gud. Du behöver inte en minister, du behöver inte en präst för att tala med Gud.
Jag har ofta sagt till andra och i den här boken, jag sparar någon. Din själ sparar du, om du vill använda den termen. Det är din själ kommer in för att göra sina läxor. Om jag räddade dig, vad skulle din själ lära sig att göra? Du skulle bara luta sig tillbaka och tänka, Åh, kommer Jesus rädda mig! Det kommer aldrig att hända. Du kan ringa på mig och jag kommer gärna att hjälpa dig på olika sätt som jag ser det behövs, men kanske du kanske inte ens vet att du har fått den hjälpen.
Under de kommande dagarna för det nya året, kan det hända att hela världen kommer att vara något upp och ner. Det kommer att finnas många människor som gör sina övergångar, men som jag sade för ett år sedan, är ingen i det här rummet kommer att göra en övergång, så att du kan alla slappna av och ha kul (skratt) Du kommer fortfarande att behöva göra dina lektioner,. dock.
Några av dina största lektioner är med era familjer och släkt, är de inte? Innan du föds, du sitter vid en rådgivning bord. Du gör din spelplan. Du ser alla problem som du kommer att behöva lösa. När du är där uppe, det verkar som om det kommer att bli en kick. När du är här nere (skrattar), det fungerar! Är det inte anmärkningsvärt?
Därför under det kommande året du kommer att få problem att lösa.Om du bär trossystem av ett offer, kommer dina problem vara mycket svårt. Om du bär trossystem av OH, är detta en läxa, OK, vad ska jag göra, vad är mitt första val här, kommer du att märka att du kommer igenom det ganska bra. Du kan även ha polerat upp en av dina attribut.
I boken talar Quan Yin om en av de attribut som du måste lära-medkänsla. Hur lär man sig medkänsla? Genom att skapa något som gör att du har ett problem, har du sörjande, har dig i smärta. Du lär /känna medlidande då när någon annan har ett liknande problem. En själ inte ta inte (lektionen) i för bara en livstid för att lära medkänsla.Det ger en lektion i många livstider. Quan Yin har haft många livstider lära sig att vara barmhärtiga och medkännande. Följaktligen, är det ett av attributen själarna lära.
När du kommer in i år 2009 och du ser många förändringar som kommer att gå på i er regering, vet bara att de själar i dessa organ är alla lära sina lektioner, de behandlar sina syften. Med hjälp av Gud den Allsmäktige, kommer de att lyckas!
Aldrig närma ditt problem som ett offer. Om du känner dig själv att få in i det drabbade läge, låt det gå. Sluta! Göra något annat och sedan komma tillbaka till ditt problem, men inte som ett offer. När du passerar på eller göra att övergången eller examen, eller dö-det finns alla dessa olika ord för att undvika att säga ordet die-när du äntligen passerar ut och har att livet-review, kommer du att se var du har lärt dina lektioner om medkänsla och inte offer något som du hade skapat. Och du kommer att se var Gud hade lagt en A + på ditt kort.(Naturligtvis inser du att jag bara skojar om din klass här.)
Nu har vi en behandling som väntar dig, för det är en annan vacker själ som vill tala. (Denna kanal har satt upp denna presentation i dag så att jag kommer att lägga fram dessa olika högtalare och sedan Jean kommer att ge henne vackra toning. Efter att jag kommer tillbaka för att ge dig min välsignelse för semester.) Ge så oss några sekunder här för en ny själ att tala med dig.
SAINT PAUL av Tarsus
Hej till denna grupp. Jag är ny för dig, men kanske inte nytt för dig så långt som era religioner berörs. I AM Saint Paul. Jag slår vad som förvånade en del av er. Det förvånade även denna kanal. Det finns många historier om mig. Vissa är sanna och vissa inte så sant. När du läser den bibliska berättelsen om min resa till Damaskus som förändrade mitt liv för alltid när din Herre förblindade mig, förstår att han inte blinda mig med flit, eftersom den bibliska berättelsen visar.Vad förblindade mig var hans ljus! Det var som att ha så många 1000-watts lampor som förekommer framför dig, solen står framför dig. Jag kunde inte se och det stannade hos mig i tre dagar. Under den tiden jag gick igenom min egen metamorfos, för jag var en nitisk pojke, vi säger.
Jag tyckte inte om din Jesus så mycket, för jag trodde alla de lögner som fanns där ute. Som du ser på mänskligheten idag, kan du se skvaller eller de olika uttalanden som läggs ut om någon i er politik.Om orden är nedsättande nog ganska snart du börjar tro på dem. Jag började tro att det var denna man som ville vara judarnas konung.Jag var en Judisk, Jesus var en Judisk.
Men precis som många av er, när du växer upp har du alla religiösa övertygelser lärt dig, du har lagarna och sedan när du lämnar hemmet, du glömmer dem. På så sätt var jag inte en praktiserande Judisk. Men, det var en del av mitt syfte, för jag var för att ansluta till hedningarna. Jag var att bron från hebreiska till kristen. Det tog någon som mig (jag fick höra) som var över-nitisk, som var mycket fördömande. Jag använde alla dessa negativa attribut till sitt yttersta.Och betalas för dyrt senare, måste jag erkänna.
Ändå var det ett sätt för mig att transitera genom detta bron över till hedningarna. Judarna skrek åt mig, vad menar du att de inte behöver vara omskuren? Jag verkligen fick det för att en (skratt). Men du ser, för att göra den bron, att övergången, tror jag att det finns en term du använder, du spelar spelet som de spelar det. Och så jag inte kunde vara en praktiserande Judisk. Jag var tvungen att vara en av de ofrälse. Jag var också en romersk medborgare, så jag hade alla romarnas sätt att tänka. Jag var den perfekta mannen för jobbet, fick jag höra.
Nu innan du tror att jag behandlar allt detta alltför lättsinnigt, låt mig säga att jag gjort enorma misstag. Jag får andra att bli dödad. Jag trodde att de skulle dödas eftersom de ansluter sig kristendomen.(Detta uttryck har inte riktigt användas förrän år senare.) Men kan man säga nästan att jag kanske var den första sann kristen.
Jag gick nästan varje tum av Grekland. När denna kanal århundraden senare gick (och körde över) detta land, det är där jag gick. Jag var alltid kastas i fängelse. Jag skulle skriva alla dessa epistlar. Några ritsades sanningsenligt, medan andra inte var sant. När du läser din bibel och det finns ett kapitel som är flera verser lång, vara något misstänkt, för de skriftlärda skulle göra upp dessa epistlar. Men jag skriver många av dem.
Det har ofta sagts att historien om mig hade slutat efter att jag hade återvänt till Jerusalem. De vet inte säkert vad som hände mig. Vissa säger att jag gick tillbaka till Rom och dömdes och halshöggs. Jag kommer att låta dig veta att ha huvudet avhugget är aldrig en bra väg att gå, att gå hem. Det hände snabbt. Men när jag kom tillbaka till Gud, jag var tvungen att tillbringa en hel del tid i den helande kammare, för min själ hade skadats också. Återigen var dock att för tusentals år sedan. Jag är tillbaka igen.
Det roar mig att ha städer och katedraler uppkallade efter mig, som i Saint Paul, Minnesota. Det finns katedralen Saint Paul i London, England, döpt efter mig. Vad är de namnger byggnader efter mig för-att jag gjorde bron till kristendomen? Var allt jag sa sant? NEJ! Jag hade inte ordet på allt. Jag var människa i en mänsklig kropp. Och jag hade en brinnande kärlek till er Herre. Kom ihåg kärlek och hat är två sidor av samma mynt. Så jag älskade honom, för jag såg godhet i honom.
Jag vill inte säga mer. Vi sorts har en line-up här med andra som vill tala. Därför kommer jag kliva åt sidan, men jag ville att du skulle veta att Paulus gjorde en omvandling och älskade mannen du kallar Jesus. Jag kommer att kliva åt sidan nu.
Moder Maria
Hej dyrbara grupp, jag är Gudomliga Moder, Moder Maria. Du har just hört från två av mina vackra familj, vi säger. När jag tittar på er alla, vi inte bara ge dig perfekta exempel på en familj som hade Yeshua och en annan som hade "svarta får" i Saint Paul? Därför ser du fanns lärdomar inblandade för alla.
Katolikerna har försökt att äga mig! Jag har kämpat den ruta för eoner. De av er som är katolik, ska du inte tro att Moder Maria bara kommer till dig. Jag kommer till alla på jorden. Jag visar mig själv, min energi och min uppenbarelser till olika delar av jorden. Vi fnissar för det verkar som om alltid E-bay för evigt är att ha en bild av Moder Maria på något som är ätbart (skratt)! Tro mig, jag har dök aldrig som en potatis eller en bit pizza (mer skratt), eller något annat som finns där ute. Det roar oss till en stor grad.
Låt mig berätta lite om att höja min son. Du vet, det finns många mammor i det här rummet. Dina barn är värdefulla, som mina var.Jesus, som ni alla kallar honom, hade en intensitet som visade även när han var i vaggan. Han hade en aura omkring sig så att djuren skulle komma bara för att stå honom som pussy katt eller hund. De älskade hans energi.
När han växte och blev ett litet barn, han var i allt. Han skulle plocka upp en liten bugg som han såg ut. Han skulle titta på det och studera den och alltid ge den till mig, mamma ser han var nyfiken,! Han var nyfiken. Jag kan tänka mig en psykolog i dag skulle säga att han var en hyperaktiv barn ADD. Energin var bara flödar genom honom, som flyter genom honom.
Sedan jag var i en kropp, vi visste inte och förstår att den energin höll på att filtreras. Han såg över mycket noga av änglarna. När han växte till tonåren började han visar vad han ändamål skulle vara. Medan han följde lagarna, frågade han dem, ty han kunde se att det inte var den sanna tolkningen. Han skulle försöka ändra tolkningen, men prästerna skulle inte tillåta detta och trodde att han bara var hädiska.Därför ser du från början år ungdomsåren och in i tonåren, var hans syfte på väg ner över honom.
Han hade dopet genom vatten med Johannes Döparen. Det var då Guds Ande-de kristna skulle säga den Helige Ande, som är kvinna, förresten, även om religioner försöker göra henne maskulina-kom över honom. Han visste då hans öde och hans syfte. Han visste det.Det är sant att han gick ut i öknen då. Bibeln säger att det var att kämpa hans demoner. Det var inte så mycket att det var att förstå den information som gavs honom. Ibland var det som om det var för mycket.
Kom ihåg var hans kropp väldigt känslig. Han var telepatisk, han var clairaudient. Han kunde känna energierna hos människor från sina kläder och andra saker som de bar. Han hade inte ordförråd säga åh, det är clairsentience. Att ha alla dessa starka energier bombarderar honom på en gång verkligen få honom ibland inte vet vad de ska göra.
Han var nära att Gud Fader så han talade till honom, men hans situation var liknande i dag. Du behöver en kompis system. Du behöver någon som du kan prata med och som är på en högre nivå än vad du är, så att du kan förstå. Vad är det som händer med mig?Varför hänger folk på mig? Varför håller de tar min klänning och hålla dra och dra i mina armar? Varför gör de det? Han hade inget sätt att ta reda på. Det är sant senare att han fått mer visdom om oss alla. Och ja han gjorde resor till Indien och han studerade med de stora avatarer som fanns där. Följaktligen var många av dessa typer av frågor besvaras för honom.
Tänk hur det skulle vara om du hade all denna kunskap. Jag vet att det finns de av er i denna grupp som strävar efter mer visdom. Du vill veta detta och du vill veta. Men tänk hur det skulle vara om en plötslig forsa kom över dig och du visste allt. Det skulle överväldiga dig. Detta är vad som hände med honom när han döptes. Det översvämmade bara och han var överväldigad. Därför var han tvungen att gå ut i öknen för att försöka reda ut allt.
Jag vet att det finns olika historier om hans död. En del av er i det här rummet klamra fortfarande den gamla historien om sin döende på korset. Andra av er är redo att låta den tron ​​gå och kanske omfamna idén att han inte dog på korset. Men du ser, det är ett trossystem som du måste komma till. Jag kan inte göra detta arbete åt dig. Jagvet sanningen om det, men du måste komma till sanningen av det, så du hör och läser, du hör eller läser någon annans sanning och du vet inte om det är sant eller inte . Det är upp till dig, upp till dig att urskilja och göra denna justering inom dig själv.
Det finns en mer som vill tala och jag noterar tiden, så jag kommer att stiga åt sidan nu för att ge dig ditt nästa överraskning besökare.
LADY NADA
God morgon till er alla, JAG Lady Nada. Många människor inte inser att Maria Magdalena och jag är samma själ. Som Lady Maria Magdalena avancerade, kunde hon nå mig. Jag är maka till Sananda.Jag är hans tvilling låga och hans Ray. Vi är alltid tillsammans.
I böckerna, introducerar Jesus de olika presentatörer och är medveten om att böckerna "energi inte kan vara en ensidig, det kan inte bara vara maskulina eller bara feminina. Det måste ha en balans mellan dessa två principer. Därför har jag skrivit ett kapitel, Maria Magdalena har skrivit ett kapitel, Moder Maria har skrivit ett kapitel tillsammans med alla de manliga Presentatörer, vilket gör en mer jämn fördelning av energier.
Vi kommer snart att vara i mycket mitt i julstämning. Tänk på att det är Kristus medvetande som du firar. Vi sa ju antingen förra året eller året innan då vi presenterade Yeshuas målning som han inte hade bara tolv lärjungar. Han hade 24, för han hade också 12 kvinnliga lärjungar. För någon av er feminister, vet att du noterades. Yeshua höll definitivt detta i åtanke. Han ville ha en balans mellan dessa två energier. Maria Magdalena var en av hans lärjungar och inte en syndare torka hans fötter med sitt hår.
Jag tittar på de energier i det här rummet. Det finns så mycket guld virvlar runt. Och det är rosig rosa virvlar runt. Det är blå energi av Fadern här. Du skulle inte tro det om du såg det! Det är verkligen underbart och det är kring var och en av er, för ni är verkligen välsignas denna dag.
Jag kommer att stiga åt sidan nu och vår käre vän Jean Alexander kommer tonen i hennes magnifika röst. Denna toning kanaliseras från de olika mästare. Syftet är att det förankrar energi omkring dig. Det kommer också att sätta ... mmm ... lite dart i alla fläckar av block som du har (i ditt energifält). Det bryter upp dem. Därför är toning inte bara välsignar din aura, men det kommer att läka aura och chakran.
Jag kommer att vända programmet över till Jean då och då Yeshua kommer tillbaka för att ge dig sin julen välsignelse. (Jean avger en kraftfull toning.)
Yeshua är jul VÄLSIGNELSE
JAG ÄR Jeshua igen. Jag välsignar er alla. Maj fred och kärlek flöda genom er, och jag önskar er säkerhet för din semester. Tänk på att den dag som kallas julafton är en dag för eftertanke, reflektera över din senaste året. Reflektera över vad du skulle vilja göra annorlunda för det kommande året (2009). På juldagen, dagen för Kristi födelse Medvetande, tacka. Tacka Gud, din Fader. Tacka din själ, tackar din kropp, för detta är soul-arbete som du gör och det behöver en kropp som man kan arbeta. Ge dina gåvor fritt för de gåvor av kärlek. Även om de är materiella gåvor, är de fortfarande ges med kärlek. Låt kärleken vara den dominerande energin för säsongen och bo i fred, kära grupp. Vår kärlek är med dig övermåttan.
Vi är Yeshua, Sananda, den Lords Kuthumi, Djwhal Khul, (Saint Paul, Saint Germain), ärkeängeln Mikael, ärkeängeln Metatron, gudinnorna Guinevere, Moder Maria, (Lady Nada), och många fler. Vi välsignar er.Vi välsignar er.
Hälsningar.
(Den en timme och en halv slutar Presentation.)
Chako
www.godumentary.com

No comments: