viglink.com

Sunday, March 31, 2013

Hur du släpper din över (mentalt) Vikt och befriar dig, av Dr Amy Johnson




"Släppa taget ger oss frihet och frihet är det enda villkoret för lycka."-Thich Nhat Hanh
De flesta människor jag känner bär extra vikt, och jag pratar inte om att få några pounds. 
Jag talar om den mentala och känslomässiga vikt vi släpa runt med oss. Vi bär den överallt-som en ryggsäck full av tegel-och den väger ner oss.
Personligen kommer mycket av min extra vikt från de förväntningar jag har för mig att vara mer-mer närvarande, mer produktivt, mer upplyst. Även om dessa kan vara underbara saker att arbeta mot, att vilja vara lättare kan översätta till att inte vara nog nu.
På så sätt motsvarar varje önskan att vara mer än vad jag nu är på några fler tegelstenar i min ryggsäck. En extra belastning för att dra runt på min rygg, gör livet lite svårare att navigera. 
För mig är det råkar vara förväntningar, men våra vanor kan väga ner oss också. Titta på TV som inte ger näring åt våra själar, äta mat som inte ger näring våra kroppar, och att hålla fast vid tankar som inte ger näring våra sinnen. Effekterna lägga upp.
Och låt oss inte glömma de hand-me-down tro. Föreställningar som "Bra saker inte råkar folk som mig," eller "Jag är bara inte tur i kärlek." 
eller den gamla minnen vi replay eller de känslor som vi vägrar att känna att bubbla under ytan. 
De är alla tung, onödig vikt.
Så vad? 
Kanske du undrar, vad är big deal? Så vad händer om du är lite tyngd, det kunde vara värre. 
Eller kanske du tänker att ryggsäckar och tegel går hand i hand med ansvar. Det är din börda att bära, bäst att suga upp och fortsätta.
Du säkert kan gå om ditt liv med din ryggsäck laddas upp. Vikten är sällan försvagande-och det är precis då det kan vara mest skadliga. 
Det är när vi bär lite extra vikt men vi är fortfarande funktionella, blir vi självbelåtna, innehåll eller "fine." Vi vant sig den extra vikten, Vi säger till oss själva sin del av livet, och vi slutar märker det.
Men gör inga misstag: undersökas eller inte det är där, på ryggen, vilket gör allt du gör hårdare. Kastar en skugga på din ande. Gör livet mindre roligt och mindre glädjande än det var tänkt att vara. 
effekterna av den vikt 
Vikten av dessa tegelstenar är vad som skiljer barn från vuxna.
Det är hur vi flytta. Har ni märkt hur vuxna ofta puckel över lite? De kämpar under tyngden av sina osynliga ryggsäckar. 
Hur de ibland slit arbeta, schlep genom mataffären, lurpassa på gym, som om de bokstavligen drar sig genom livet? 
Hur ofta ser du barn schlep? Inte särskilt ofta, jag slår vad.
Barn studsa http://tinybuddha.com/blog/how-to-have-fun-like-children-15-joyful- .... De står upp lite rakare, gå lite lättare, titta lite friare. Du kan se skillnaden från en mil bort. 
Det är i vår skratt också.
Vikten av dessa tegelstenar (ja, de du tycker är "en del av livet") är vad förvandlats ditt skratt från den djupa, högt, gapskratt du hade som barn, till bröstet upp, ytlig, copycat version du ofta höra från överbelastade vuxna. 
Vikten av dessa harmlösa, "IT-kan-vara-värre" tegel är också det som håller dig på natten. Det är vad som håller läkemedelsföretag i näringslivet.
Det är vad fick dig att missa subtil förändring i luften mellan september och oktober, och hur din hund blir så glada när man kommer in i rummet. 
För mig, mina tegel är ansvariga för att Rush att skjuta upp den bärbara datorn första i morgon när det finns så mycket att älska i den råa, oskriven morgon rutin med min familj. Mina tegelstenar leder till mig att känna stressen http://tinybuddha.com/blog/be-stress-free-eliminate-5-common-unnece ... om sådant saknas, och göra val som känns som själv svek.
Att bli lättare 
Jag kan inte säga för vissa, och jag hoppas verkligen jag har fel, men det finns en god chans att du bär en ryggsäck med minst ett par onödiga tegelstenar i det. 
Är du redo att ta bort det?
Steg ett:. Öppna ryggsäcken och ta en ordentlig titt på vad som finns där inne 
Vilka är de tegelstenar, egentligen? 
de är olika för alla. Vilka är dina tegelstenar?
Vilka specifika domar, begränsande övertygelser, smärtsamma minnen, okontrollerade tankar, skadliga vanor, eller nekas känslor http://tinybuddha.com/blog/4-steps-to-address-how-you-really-feel/ i ryggsäcken? 
Ta ut dem. Varsågod, det är säkert. Dumpa din ryggsäck på golvet som en påse av Halloween godis. Sprid tegelstenarna ut så att du kan se allt.
Sortera dem, precis som du gör med din bus eller godis byte. Precis som du kan göra separata högar för choklad, tandköttet, kvarteren, de saker du vill handla och saker du vill bara kasta bort, gör det med dina tegel. 
din goda-People-Do-X tegel? De går dit där man kan gräva i dem och undersöka vad de är alla om när du har tid och energi.
Måste-Work-My-Way-To-The-Top-Of-The-Företaget tegel? De går i en annan hög. Kanske de är grupperade med några hårt arbete-Is-Ädla tegel eller något avseende-ger-Säkerhet tegel eller några vad-My-Föräldrar-Alltid-Wanted-För-Me tegel.
Dina jag-inte-Loveable tegel kanske de går till sin egen lugg, en hög som du inte vill röra ännu. Det är okej. 
Bedömning av vad som finns i din ryggsäck är ett stort steg. Ibland bara veta vad som finns i det ljusare belastningen. Börja med att öppna ryggsäcken och ta en ordentlig titt på insidan.
Steg två: Släpp blocken du kan släppa nu. Lämna resten till senare. 
Eftersom jag har öppnat, dumpade ut och sorteras genom min egen ryggsäck, har jag kunnat släppa http://tinybuddha.com/blog/40-ways-to-let-go- och känsla-mindre smärta / flera tegelstenar.
Jag har helt släppt min I-Ska-Ha-The-Perfect-kost-och-Motion-Regimen tegel, och mina It's-inte-Fair-att min-Pappa-är-SO-Svåra tegel. Så tung som de var på en gång, de långt borta nu. De väger inte mig alls idag.
Det finns andra tegelstenar som jag är fullt medveten, men jag bär då och då. Tegel som god-Moms-Love-Spelar-Med-Deras-Barn och Time-For-My-Hobby-Tar-bort-från-min familj. 
Jag vet att dessa tegel är fortfarande där. Jag erkänner dem när jag känner dem väger mig, och jag har tro att min medvetenhet är nog för nu. Att jag en dag kommer att kunna helt lämna dem bakom sig, men den dagen är inte idag.
Jag är säker på att det fortfarande är fler tegelstenar väger mig att jag inte har upptäckt ännu. Jag vet inte någon människa med perfekt tegel medvetenhet. 
För de, jag bara lita på att när de är redo att släppas, kommer de att bli tung nog för att fånga min uppmärksamhet. 
Så länge jag gör min del genom att stanna medveten kommer jag att bli medvetna om dessa tegelstenar när jag tänkt att.
Steg tre: Kom ihåg att tegelstenarna inte är verkliga.
De tegelstenar i ryggsäcken är inte verkliga. 
Detta kan kännas som en omtvistad fråga eftersom de känner riktigt. Vi behandlar dem som om de är verkliga, och vi beter oss som om de är verkliga.
Men de är inte. Du kan inte bokstavligen sprida dem på golvet. Du kan inte fysiskt väga eller mäta dem. 
De är bara uppfattning-tänkte. Liksom alla tankar, de kommer och går, vax och avta, känner tidskrävande och sedan flyta ut ur ditt sinne lika snabbt som de flöt i.
När ditt tänkande förändras, vilket den gör alltid tid vikten av ryggsäcken förändras. När du ser saker på ett nytt sätt, eller om du har en insikt, eller du får ny medvetenhet, du kanske inse att det kändes som tunga tegelstenar är faktiskt mer som skum tegelstenar.
Eller som inbillade tegelstenar. De är inte farliga i sig, så länge du kommer ihåg att de inte är verkliga. 
Så när du känner dig särskilt tyngda, ta av ryggsäcken och dumpa det. Gör vad du kan med vad du ser och ställ resten åt sidan. Och kom ihåg, även de som känner mycket tung är flyktig.

Redaktörens anmärkning: Detta är ett bidrag av Dr Amy Johnson http://tinybuddha.com/author/dr-amy-johnson/


Read more: http://www.ashtarcommandcrew.net/profiles/blogs/how-to-drop-the-extra-mental-weight-and-set-yourself-free-by-dr#ixzz2P4FKYbff
Follow us: AshtarCommandCrew on Facebook

No comments: