9 mars 2013
Gästförfattare för Wake Up World
Jag satt på ett café i morse för att titta på alla människor och föreställde mig hur olika det skulle kännas där om det inte fanns någon mer rädsla, om folk bara kunde slappna av och veta att deras behov på något sätt skulle bli uppfyllda och att de inte behöver oroa sig för pengar längre. Om de visste att kunde göra det de alltid velat göra. Även om många av dem var leende,så kunde jag fortfarande se spänningar i kroppen och kände att deras glädje var ytlig, att de gör det bästa av det precis som många människor på denna planet. Det var så det kändes för mig.
Vart jag än går och vad jag än gör  märker jag alltid hur och det känns för mig. Du vet hur du kan "känna" atmosfären när du går in i ett rum? Hur ibland är det mycket märkbar och du kan känna spänningen i luften? Det är där den säger "du kan skära luften med kniv" kommer från och det är den energi som du känner - den dominerande energin i rummet.
Jag vet att om alla var avslappnad, utan stress och inga bekymmer om pengar, ingen rädsla för att göra fel, skulle det kännas så annorlunda i det café ... i alla caféer ... i själva verket i alla butiker, kontor, offentliga platser och bostäder! Den dominerande vibrationer skulle vara så olika. Det skulle vara mycket högre (vilket betyder att det skulle kännas bättre) helt enkelt som ett resultat av alla må bra - och tro mig du skulle märka det.Din kropp skulle ställa in den. Och naturligtvis när du mår bra, så de "vibbar" du skickar ut i världen är bra ... och de gå upp med alla andra vibbar kommer ut alla andra människor ... som om det inte längre finns någon rädsla eller något att oroa, skulle också vara bra ... Så den kollektiva vibrationen skulle vara fantastiskt ... Du skulle känna ljus, ljus och glad ... Exakt hur du ska känna faktiskt ... Du skulle må så bra du skulle älska mot alla, inklusive dig själv ... Och älskar woul bli den dominerande energi ... Vi skulle vara tillbaka på Prime ... på vår sanna väsen ... För Kärlek är vad vi verkligen är, som jag skrev om i min förra artikel.

Så vad är energi?

Allt i detta universum består av energi hela vibrerande i olika takt. Energi med mycket låga vibrationer blir materia. Så till exempel energi bord och stolar har en mycket långsammare vibrationer än vi som människor gör, men de är fortfarande coalesced energi. Och eftersom denna energi vibrerar långsamt vi ser det som fast. Det gäller för varje enskild sak i detta universum.
Eftersom vi alla består av samma energi som vi känner vibrationerna lossnar från varandra och allting och det påverkar oss. Så när du går in i ett rum och du känner vibbar, det är bokstavligen vad du känner - den kollektiva energisk vibration som avges av människor samlades i rummet. Så du kan känna om det är en bra lycklig vibe, eller en inte så bra vibe kommer från de olika känslor människorna i rummet känner, eftersom känslor har också olika frekvenser, och din energi bara naturligt låtar i detta.
Så om du känner dig riktigt bra och du gick in i ett rum fullt av sorgliga, dystra eller arga människor att det inte skulle kännas bra där för dig. Det skulle sätta dig ner och få dig att känna tung och dränerad och du skulle känna vända och gå tillbaka ut, men hittills du kan eller inte kan ha varit medvetet medveten om varför du påverkas på detta sätt. Men det motsatta är också sant och om alla mår bra vibrationer i rummet kommer att känna fantastiska och om du går in där inte mår bra själv det verkligen kommer att lyfta dig.
Good vibes är en mycket högre frekvens än dåliga vibbar, det är därför dåliga vibbar inte gör dig att må bra. Din energiska antenn som omger din fysiska kropp är att plocka upp dessa vibrationer hela tiden, varje millisekund. Och din energi kroppen matar dig denna information genom dina känslor. Så det kanske säger "oh oh detta inte känns bra, gå inte dit" eller "det är något fel med denna" som du översätter till att få en "dålig vibe" eller "dålig känsla" om något. Och det omvända är också sant. När du får en bra känsla om något är det bara feedback från din energi kroppen vägen ut där framför dig, säger "Hej det är fantastiskt att gå för det, det är vem du verkligen är!" Och när vi tvekar eftersom vi känner en viss rädsla eftersom det är något nytt som vi inte har gjort innan det kommer förmodligen att säga: "Hej, vad väntar du på? Bara hoppa fan! Detta är vad du har väntat på! "
Detta är vad som kallas efter din intuition eller din inre vägledning. Vi har verkligen alla svar inom oss, men eftersom vi är inte vana att lita oss, i själva verket eftersom vi har ofta fått höra att är fel, då vi tenderar att se utanför oss själva, till andra, till media, till människor som verkar mer kunniga än oss, för att få svar. Men hur skulle de kunna veta vad som är rätt eller fel för oss, när alla dessa svar kommer från vår egen energi kropp, vår egen vägledning? Alla andra människor kan berätta är antingen det som känns rätt för dem ... eller vad de vill att vi ska tro är sant.
Så det är dags att börja lita oss själva, eftersom vi är de enda som vet vad som är bäst för oss. Vi har alla svar. Vi behöver bara börja vara medveten om hur vi mår hela tiden. När du har ett beslut att fatta, säger till dig själv "Hur detta val känns för mig? Känns det bättre än det valet? "Det tar lite medveten praxis att börja leva på det här sättet, men det kommer att bli vår nya framtid sätt att vara, så nu är en bra tid att börja.
Tidigare artiklar av Sue Harper Todd
Om författaren
Jag har varit singel, gift, frånskild och änka. Jag har varit lärare, översättare, arbetade i affärer och nu har mitt eget företag ... Jag har seglat över Atlanten och jag har klättrat Mount Everest. Jag vet! Det låter galet, men det är sant. Jag sa att jag hade gjort det och jag har ganska mycket bokstavligen gjort det! Jag har pejlat djupen och skalas höjderna i ordets dessa ord.
Och jag vet absolut att det lyssnar på, lita och följa min intuition som fick mig att där jag är idag. Det fick mig ur den mörka tunneln var jag i efter min make dog, och inte bara lett mig till toppen av Mount Everest, men många andra magiska upplevelser också, som att segla över Atlanten i en liten båt. Jag var den första brittiska kvinna som har åstadkommit båda dessa saker, och bara den femte brittisk kvinna att stå på toppen av det högsta berget på planeten.
Känn dig fri att gå med mig på Facebook eller besöka min hemsida kvinnor har Vision
 
Snälla hjälp stödja utvecklingen av WuW genom att handla via våra internationella Amazon länkar och få upp till 70% rabatt på utvalda produkter. USA - Kanada - Frankrike - Tyskland -Sverige