viglink.com

Thursday, September 20, 2012

Dags att släppa taget om “tiden”


Ärkeängeln Zadkiël, 18 september 2012




Hälsningar mina kära. Återigen kommer jag genom denna skribent, eftersom jag vill att hon ska tillkännage mina kanaliseringar. Jag anser att hon är en mycket ren själ, och det är därför jag väljer att föra fram mina budskap genom henne igen, vilket jag är tacksam för.



Vad jag vill diskutera med er alla idag är det stora språnget framåt mot Uppstigningen, i vilken ni snart kommer att befinna er i. De senaste månaderna har flugit förbi som om de var dagar, vilket antyder att begreppet tid inte bara förkortats, men att tiden i sig faktiskt försvinner i intet! Dagar förvandlas till timmar, timmar blir minuter tills, vid någon tidpunkt, det inte finns någon tid, så tiden, som ni känner till den, försvinner. Ni kommer att uppleva detta faktum mycket intensivt på en fysisk nivå. Detta jättekliv i tid är, på ett mycket kraftfullt sätt, beroende av de kommande förändringarna som alltmer kommer att ske på er älskade Gaia. Många har redan tagits i förvar, vad vi har kunnat konstatera i de Högre Världarna, vilket innebär att många förändringar redan har kommit fram, ett faktum som inte är så självklart för er som det är för oss. Det är bara frågan om lite mer ”tid” innan allt kommer att bli ganska uppenbart för er också.



Som ni redan vet så existerar inte begreppet tid i våra Högre Världar, ändå vet vi mycket väl hur ni, som mänsklig ras, är förtjusta i detta begrepp för att kunna bestämma vad som väntar er och när. Jag skulle vilja betona och råda er alla att släppa, en gång för alla, detta tidsbegrepp, eftersom det ändå inte längre gagnar er, och faktiskt aldrig har. Tid är en projektion av mänsklighetens kollektiva sinne, som ni föddes och återföddes in i och det är ganska klart att det inte kan fungera längre, det kan inte längre vibrera i er framväxande nya värld. Ni är alla på väg mot er nya värld i vilken tid, som ni känner den, inte längre kommer att finnas, det kommer bara att finnas det eviga NUET. Det kommer att leda till mycket förvirring bland den mänskliga rasen, eftersom er ”tid” och ni redan är totalt åtskilda från varandra.



När vi talar till er eller när vi delar våra meddelanden i vårt ”NU” ögonblick, relaterar det mänskliga kollektivet dem omedelbart med vissa förväntningar på att de händer i ert ”NU” ögonblick, vilket bara leder till besvikelser. Var medvetna om, kära ni, att begreppet tid bygger på missuppfattningar som skapades från orena avsikter, för att hålla er alla i små fack och att hålla er fångna i det koncept som kallas ”tid”. I vår Värld finns inget sådant som ”tid”, det finns bara det eviga ”NU”.



Så lev i nuet, inte i det förflutna och inte i framtiden. Ni skapar det ni ser, det ni känner och det förändras i Nuet. Jag hoppas att jag har klargjort detta koncept någorlunda. Jag medger att tidsbegreppet är knepigt, trots allt så har ni varit fast i denna illusion under många inkarnationer. Nu har ni möjlighet att släppa det en gång för alla och lämna det bakom er. De inkommande energierna är mycket lämpade för att nå det målet. Jag, Ärkeängeln Zadkiël, kommer att förse er med hjälp att släppa alla jordbundna problem, såväl som alla svåra situationer. Bara kalla på mig i dessa frågor och jag kommer gladeligen att ge er en hjälpande hand, jag står till ert förfogande.



Jag hälsar er hjärtligt. Ärkeängeln Zadkiël



Kanaliserat genom Méline Lafont



Översättning Ulla Krogh – www.st-germain.se



Copyright © 2012 by Méline Lafont. All Rights Reserved. Permission is given to copy and distribute this material, provided the content is copied in its entirety and unaltered, is distributed freely, and this copyright notice and links are included. http://pleiadedolphininfos.blogspot.be







No comments: