viglink.com

Monday, September 10, 2012

Dr Jülkes Hälsote

Jag har alltid älskat att gå på biblioteket och låna böcker, även nu.
Kom just ihåg, det var runt -94,
Jag lånade en bok  "Biologisk bot" av  Dr William Jülke.

I den fanns ett hälsote jag blev helt faschinerad av ( ska vara jag till det )

Det innehöll fyra olika örter för psykisk hälsa.
Teét som dr. Jülke rekommenderade
innehåller åkerfräken, nässla, rölleka och gingsen.

Varför?
Den sjukdomsbild som motsvarar kiselsyrabrist är en frusen människa.

Hon/han har mycket, förkylningar, kalla händer, kalla fötter.

Till den inre frusenheten hör ångest,

man kan inte värja sig mot intrycken,

kan inte ändra eller genomarbeta det som störtar sig på en,

blir osäker på sig själv, sinnesintrycken blir mycket starka.



Den människan behöver kiselsyra .

En bra kiselsyra är åkerfräken.

Den tar upp kiselsyran ur jorden

och för in den i en levande process så att dess kiselsyra blir mycket aktiv.



En annan sida hos detta att ha ångest och energilöshet har med järn att göra.

Järnet är sedan gammalt tecknet för mars,

det krigiska tecknet för mod, för handlingskraft,

för att göra något, dvs för förmågan till aktiv handling.

En järnväxt är nässlan.



För att bära upp detta bör vi ha en god matsmältning och en frisk lever.

Då passar röllekan.



Kännetecknet för människor med psykiska störningar

är att nervsystemet bör aktiveras.

Då passar ginseng.



Av ginseng, åkerfräken, nässla och rölleka

dricker man en stor kopp té varje morgon

för att få bättre psykisk balans och energi.
Låter det inte härligt?

Jag var en ensamstående stressad småbarnsmamma
till två barn, på den tiden.

Jag sökte rätt på upphovsmannen,
fick tag på honom och frågade om jag kunde få lansera
Dr Jülke´s Hälsote med hans namn och vad han ville ha
för ersättning isåfall?

Dr Jülke var jättesnäll och sa att han ville inte ha någon ersättning
och att jag gärna fick använda hans namn.
Jag blev överlycklig och köpte hem säckar med ingredienserna,
fina tepåsar och etiketter,
sen skulle jag bara kolla om det behövdes något tillstånd
och fick då veta att Läkemedelsföretaget ville ha 25 000:-/ingrediens...

Jag och mina vänner hade god psykisk hälsa under en väldigt lång tid ;-)


No comments: