viglink.com

Monday, August 26, 2013

Ärkeängeln Raphael, 14 augusti “Vila” Kanal: Gabriel Raio Lunar

Kära Barn, god kväll!

Det här är ett viktigt ögonblick som ni nu har klarat av. Ni är trötta att vandra vidare, ja, jag vet, ni önskar och behöver vila.

Ni, fortfarande trötta, försöker att få saker gjorda, det är en impuls framkallad av sinnet och ni ser er omkring för att fylla tomheten som bara kärleken kan tillfredsställa. Hur vore det om ni satt ned och vilade er? Varför väntar ni inte litet, för att erhålla gåvan som Gud ger er? Ni gick iväg för att söka den, blev trötta och även kortvarigt, även trötta på att leta efter något att fylla er själva med inom.

Mina barn, jag ber er att vila, sök inte någonting utanför er själva, ni har vandrat en lång väg tills ni kom till detta ögonblick, ni är nu värd att ”sitta och vänta” på Guds välsignelser.

Förstå att med ”sitta och vänta” inte menas att vara passiv, jag säger att ni ska vila ifrån ert ständiga sökande efter svar, efter saker som tillhandahåller vad ni tror behöver tillgodoses. Att sitta, i detta fallet, är att andas, och överlämna er till er inre tystnad, kapitulera till verklig frid inom.

Det finns ingenting att eftersträva, mina änglar, det finns ingenting. Ni har hela universum inom er. Nu, var snälla att andas, under tiden som ni läser mina ord… Bli centrerade i er själva, nu… Förbli så, tills ni har slutat att läsa detta. Ta det lugnt, känn er fria och utan förpliktelser av ett konstant sökande efter något som ni alla redan har inom er. Ni behöver inte skynda vidare, ni behöver bara känna frid. När ni förblir i frid, gör det möjligt för oss att komma till er, mina kära änglar. När ni desperat letar efter någonting, kan vi inte nå er (leende). Vi vill att ni stannar där ni är, bara i frid, bara i harmoni, så att vi kan nå er och erbjuda er lite vatten och vår axel så att ni kan få vila.

Er resa till världar där tätheten kvävde er ande kommer nu till ett slut och ni behöver bara vila. Tillåt er detta, tillbringa några dagar i tystnad, tystnaden hos er själ, jag säger inte att ni inte kan tala, men bli kvar i tystnaden av er varelse, tysta ner era tankar, därför att det är tankarna som gör er trötta och stressade. 

Det är inte orden ni talar, inte era dagliga fysiska ansträngningar, det är inte ert arbete, det är hjärnan som får er att bli trötta, den förbrukar all er energi, den söker ihärdigt efter något, och den får er att känna er utmattade, så jag ber er att sitta ned och vila i ert innersta, inom.

Nu, här är en speciell fråga till er alla: Gjorde ni vad jag bad er om i det tidigare meddelandet? Har ni tittat i spegeln och berättat för er själva hur vackra och speciella ni är? Säg, svara mig nu, jag är här alldeles intill er nu och jag förnimmer att jag är vid er sida…

Jag älskar er så mycket, mina kära, med hela mitt hjärta.

Dröj kvar i den heliga friden, som ljuset strålar ut ifrån Guds hjärta och ta hand om er, krigaränglar, ni behöver inte bevisa någonting alls, ni är vad ni är; EXEMPEL PÅ REN KÄRLEK ÅT GUD.

Farväl, mina änglavänner, vi hörs snart igen. 

Tack, Gabriel, för att du vänligt ställt dig till förfogande. Tack.

Rafael

Gabriel: Det är jag som vill tacka, min kära ängel, så mycket glädje det är här med din närvaro… ( tårar…)

Tack.

Namaste.

Svensk översättning: Bibi Ahrnstedt 

Translation: Carolina Barisch

http://sementesdasestrelas.blogspot.com.br/2013/08/archangel-raphael-rest-august-14-2013.html 

No comments: