viglink.com

Saturday, August 31, 2013

Sananda del 2, 25 augusti, 2013 Via Louise James Ni är er egen Mästare



Ni lever i en tid för inlärande, en tid av utbyte där ni byter ut de gamla sätten hos ert hjärta, de gamla minnena av ert uppförande, av era tankar, och ni tar in nya mönster, ny design. Och ni skapar för er själva en medvetenhet om nya koncept av kärlek, nya koncept av acceptans, av att vara i ögonblick av lycksalighet. Tvivla aldrig på den kärlek som jag Sananda har för er. Tvivla aldrig på den kärlek som jag har för denna planet. För då hon går igenom sina skiften och förändringar kommer hon, var ni än är på hennes yta, hon kommer att gå igenom vad hon behöver göra. Detta sedan frigör er ifrån det Jordiska riket så att säga, för att överstiga och förena på energinivån som ni behöver ansluta till så att ni kan bli fria nu ifrån den täthet som är, och så att ni kan ansluta till energin av det esoteriska som väntar på er för att ta er till nästa nivå av förståelse för er egen tillväxt.

Tror ni att hon skakar och skälver och exploderar för nöjes skull? Nej, kära ni. Nöjet och glädjen kommer när ni och er energi inser att darrandet och skälvandet på ytan av planeten av denna Nation bara är för att få er medveten om att släppa och ni kan andas ut det som alltid bekymrat er och sedan andas in det som är den nya modellen, det nya sättet att vara. Men det är för enkelt, Sananda, visst det är för enkelt´. Detta är vad de sade när jag sa´älska er broder som ni älskar er själv. Gör till andra det som ni skulle ha gjort för er själva´.. Om jag skulle fråga er kära ni skulle ni få ett utbrott, skulle ni banna er själva och slå er på bröstet med något redskap för att tillfoga smärta därför att ni var olyckliga? Skulle ni göra det? Nej ni skulle finna på ett annat sätt för att släppa nervspänningen och stressen och oron. 

Så varför skulle ni höja en hand emot någon annan som är nödställd även om det är en svårighet med dem eller de har bekymmer med er. Behandla dem, älska dem som ni älskar er själv, precis som ni skulle försäkra er om att ni är hysta, värmda, skyddade, er törst är släckt, så ni skulle verka för de andra och inse hur ni kan hjälpa dem. Jag säger att ni alla nu skulle springa ut på gatorna och försäkra att alla har kläder och är varma? Nej, nej, det är inte vad jag säger. Men när en situation uppkommer, då ni finner er i ett läge, vänd er inte bort och säg ´Jag ser inte det där`. Detta är det gamla paradigmet, ni rör er mer och mer in emot ett nytt mönster, ett nytt tankesystem för att vara där det är hjärtats energi som går samman med det som är balansen inom så att ni kommer att finna er kärlek, er medkänsla kommer naturligt, flödande. Alla energier runt er ansluter vid den här tiden.

Energier kommer in ifrån många, många dimensioner. De är magnetiserade till denna planet för enda anledningen av observation, uppmuntran, lärande, och utmaning ibland för Gaia och den Mänskliga rasen när ni fortsätter att göra framsteg under den här följande tidsperioden. ”Sananda, jag hörde att det var slut på utmaningar för vår del, jag hörde att detta var den lätta tiden, jag hörde, jag hörde, jag hörde”. Ja, ni hörde rätt, och ja, de stora utmaningarna är över, men ni kommer fortfarande att möta era egna utmaningar inom er själva så att ni vet att ni är i konstant utveckling, konstant förändring, konstant höjande er över paradigmet, komma ovanför markörerna, komma jämte det som är era anslutningar. Därför kära ni, ni är verkligen utvalda.

Valda av många mest betydande valda av er själva för att resa er över det som är, ska vi säga, fördärvat och har smutsat ner vattnet. Ni har valt att uppleva hur det är att vara i en täthet, ni har valt att uppleva hur det är att vara kärlekslös och inte välkomna medkänsla och kärleken som ni är. Ni har även valt att vara i förhållanden och situationer där ni har gett kärlek, ni har fått kärlek, men den kärleken har blivit besvärlig på grund av omständigheter och situationer som ni är i nu, och har varit i. Det är tid att släppa detta, det är dags att tillåta Universum att öppna upp stjärnportalerna och energi-anslutningarna för att ge er det där som är ljuvligt i detta ögonblick.

Oh, min kära vän av de Uppstigna Mästarna ifrån veckan tidigare, Quan Yin, talade om att samla ihop bitarna, delarna av er, och föra dem tillbaka så att ni kan integrera. Kära ni, det är tid att expandera förmågan av att leta efter själsgåvorna, det är dags nu att säga ´jag välkomnar all intelligens, varifån den än kommer ifrån, låt den visa sig. Jag välkomnar avslutningen, jag välkomnar helheten`.

Och då, håll inte andan och tro att det ska hända mitt framför er, men ha en förväntan ifrån den stunden och vidare att ni kommer stöta på omständigheter och situationer där ni kommer att visa er själv till er själv av er själv och av Universum som ni kan integrera, överensstämma med och till slut ta med er delarna av er energi, er själsfamilj, av er själ. 

Jag är Sananda.

Fortsättning följer…

Svensk översättning: Bibi Ahrnstedt

??*Brought through by Louise James?© Ascension Explorers 2009 - 2013?www.AscensionExplorers.com ?Feel free to share and distribute this message with any who may resonate. Please make sure to keep the integrity of this article by including the author/channel & source website link. 

No comments: