viglink.com

Monday, August 19, 2013

Saint Germain, 12 aug 2013 Del 1/2



Hej min underbare vän Andrew, jag är, ja jag är Saint Germin. Jag välkomnar er alla mina käraste vänner.

Andy

Saint Germain, det är så underbart att du är här. Jag blir så exalterad varje gång du kommer hit. Det är underbart att ha dig här med oss och som du vet, kommer vi att fråga dig några frågor som några tittare har ställt på vår hemsida och förhoppningsvis kommer svaren in och är i resonans med alla och ger alla en bra förståelse för vad som händer för tillfället. Så, igen, från djupet av mitt hjärta, tack så mycket

Saint Germain

Nöjet är helt på min sida. Jag tackar alla för att ni ger mig denna möjlighet.

Andy

Saint Germain, jag tror att den första frågan jag vill ställa är om du kunde berätta lite mer om dig själv. Vad är din roll i denna uppstigning. Kanske om några tidigare liv du levt. Jag tror nog att folk vill lära känna dig lite mer. Så mycket har sagts och skrivits om dig. Något är sant och annat inte. Kanske skulle du kunna lägga ribban. Kanske bara om dig och vem du är, vad din roll är här. Låt helt enkelt folk få lära känna en mer personlig sida av dig. Kan du göra det?

Saint Germain

Det ska bli en ära för mig Andrew. Har vi två timmar eller tre?

Andy

(Skratt) Vi har en.

Saint Germain

Ja men då får vi göra en kort lista. För det första är jag väldigt hedrad över att vara här i dessa tider, för att tjäna er alla och assistera er alla. Det är mitt stora nöje för mitt hjärta är med er och mänskligheten, med Gaia, med uppvakningsprocessen, med uppstigningsprocessen. Det har alltid varit min sanna önskan, att åstadkomma detta, och assistera er alla i detta. Så med detta sagt börjar vi med en sorts introduktion.

Jag har haft många tidigare liv på Jorden. Många av dem har jag älskat väldigt mycket. Jag har verkligen alltid tyckt om livet. Jag tyckte om musik och konst, som ni vet. Jag har också tyckt om kultur. Jag har hjälp de fattiga och de rika, den vanliga människan. Jag var älskad av många människor. Det är jag fortfarande. Och jag älskar alla tillbaka lika mycket som jag är älskad. Jag är mästare av den violetta flamman. Jag gjorde min uppstigningsprocess på jorden i en fysisk farkost. Jag försvann. Det är så människan uppfattade det vid den tiden. Uppstigningsprocessen var att man försvann från det jordliga planet med kroppen och det var en stor chock på den tiden. Nu förstår man det, men det gjorde man inte då. Jag gjorde detta medvetet. Jag bemästrade alkemi.

Så gick min uppstigning till. Jag har varit många figurer som jag kan kallas för i mina tidigare liv. Jag var trollkarlen som var känd som Merlin. Ja, jag var också Columbus, den hemska mannen, som männsiskor säger. Det är OK, jag är van vid det. Men ja, jag var verkligen Columbus. Men Columbus var inte bara den person som beskrivs i historieböcker och filmer. Delar av det är sant, ja det är det, men andra delar är inte det, för att klargöra det.

Jag var inte den sådan mördare som berättats i historieböcker. Ja, jag har gjort misstag. Ja, jag har ocskå gått den mörka vägen, det har vi alla, och det har även ni gjort. Så ja, jag har gjort misstag och jag har arbetat med dem för att få dem att försvinna, för att rena mig själv igen, för att rena och rensa mina gärningar igen, som ett sorts straff, som egentligen inte är något straff. Jag har bott i skogar och slott.

Jag har arbetat med så många varelser, med kungar, med kungligheter, med fattiga, med normala reko människor som levde normala liv. Jag har sett alla. Livet som jag tyckte minst om var är förmodligen, jag det är förmodligen det där jag gjorde så många misstag då jag dödade en man. Jag fick gottgöra detta. Jag har verkligen arbetet hårt med det då jag var en uppstigen mästare då. Och till och med då kan man göra misstag.

Man kan sänka sig själv till ego och 3D. Förstår ni kära vänner hur viktigt det är att förbli ren när ni är i hjärtat. Även om man är en uppstigen mästare, eller en Ärkeängel eller vilken ljusvarelse som helst, uppvaknad och uppstigen, kan man alltid dras tillbaka. Detta kallas självmästerskap; att stanna på den nivå man är, att stanna i hjärtat som man är. Men hur som helst, nu kom jag från ämnet igen. Du frågade mig om mig själv.

Denna del av mig är inget som jag är stolt över men det var en läxa för mig, och även en läxa för er. Ta inte för givet att om ni väl är vakna att inget kan dra tillbaka er ner igen. Nej, detta är inte sant. Ni måste arbeta med detta varenda dag, varje ögonblick i ert nu, i varje sekund. Jag har förtjänat mitt självmästerskap under många tidigare liv. Jag har jobbat hårt med detta under många liv. Jag har sökt målet med livet, målet med Kosmos och Universum och jag har funnit det på så många olika sätt under mina liv på Jorden. Jag har verkligen uppskattat dessa liv mycket. Som ni vet har jag även uppskattat kvinnor, mycket. Jag har uppskattat vänskap, kärlek, tillgivenhet, konst, vacker musik, balett och alkemi – allt vacket på ert Jordliga plan. Men nu uppskattar jag även att inte vara inkarnerad.

Jag uppskattar att arbeta som jag nu gör för er alla, för mänskligheten, för denna uppstigningsprocess. Jag tycker om att beskåda den, att assistera, och jag tycker om att absorbera den. Och verkligen, det är med min enorma kärlek, med hela mitt hjärta och nöje som jag tjänar er alla. Det är nu Vattumannens tidsålder. Det är tiden då jag och min älskade tvillingflamma står vid rodret med många andra. Och jag är så tacksam att få denna möjlighet.

Jag är så tacksam att visa er mina energier, att åberopa mina energier för er alla och genom er alla på Jorden. För att tända era varelser med den violetta flamman, att tända Jorden med den violetta flamman. Jag älskar att göra detta. Det är en sådan ära. Jag gör mycket för er vid denna tid. Jag arbetar hårt med att reformera det finansiella systemet, regeringarna, ta bort de svarta huvudena, som verkligen är, ja, de flesta av dem är redan borttagna. Men det är helt upp till er att acceptera denna mörka sida av er eller inte, för de är bara speglingar av er också, de mörka aspekterna som ni känner till. Låt mig berätta för er mina kära vänner: Detta är den Gyllene Åldern. Vattumannens ålder. Och det är den mest kraftfulla och vackraste tidsåldern någonsin. Det tillstånd ni har nått har aldrig nåtts förut. Så detta är strålande tider, mina vänner, verkligen strålande tider.

Som uppstigen mästare av den violetta flamman arbetar jag nära många uppstigna mästare, och även med galaktikerna. Så är Arkturierna nära mig. Jag arbetar mycket med dem, sida vid sida. De har teknologin som behövs för att göra jobben och uppgifterna som jag måste uppnå, som att spåra. Vi använder många tekniska spårningsmetoder till de mörka huvudena. Ja, de var listiga, men inte för listiga för mig.

Jag har hjälp av många varelser, som Lady Nada, som ni alla vet. Hon är del av min besättning och mitt team och vi hjälper båda till på det sättet att ta bort de mörka huvudena. Vi hjälper båda till på det sättet för att få rättvisa. Jag arbetar även med änglarna och Ärkeänglarna. Vi är verkligen en enda stor familj som hjälper er alla. Och vi älskar att göra det för vi älskar er. Jag gör en miljon, en miljard, biljoner uppgifter samtidigt för tillfället och jag kan göra detta, och jag älskar att göra det.

Och jag är så driven att göra det. Ni måste veta att jag inte är den ende, som många människor tror och uppfattar mig, som toppen av Mästarna, som gör det mesta arbetet, nej detta är inte sant. Vi är alla Ett. Vi är alla del av varandra och vi är alla lika och låt mig betona detta faktum mycket tydligt. Ni får hjälp av så många varelser och ni är inte ens medvetna om att de existerar. Det finns fler än de uppstigna mästarna och galaktikern. Det finns fler än ärkeänglar och änglar och människor i den ihåliga jorden. Det finns så många varelser som ni aldrig har hört talas om tidigare. De väntar alla ivrigt på att få kontakt med er alla. För att presentera sig själva för er. Ja, nu kom jag in på ett sidospår Andrew, förlåt mig. Jag kan bara fortsätta och fortsätta om allt och tala hela timmen, stämmer det? Det är en timme jag har på mig att prata, eller hur? Ja, nu gör vi det, jag tycker det är spännande!

Andy

Tack Saint Germain för den vackra förklaringen. Jag tror människor kommer att vara i bättre resonans efter att ha hört vad du säger. Tack återigen. Jag tycker att detta kommer upp mycket. Jag ser det när jag gör healing. Det är många människor där ute som har problem med pengar just nu. Människor förlorar sina jobb, de förlorar sina hus, de vet verkligen inte vart de ska vända sig och det leder till oro och det sänker deras energivibration och det leder dem till en situation där de är fast. Så jag tror min fråga blir hur man använder dessa spännande Merkabah energier som vi nu tog emot och alla tillgängliga energier som nu finns här för oss att manifestera och skapa medvetande om överflöd, för att hjälpa till att eliminera denna oro om pengar så att vibrationerna kan höjas för att folk ska kunna höja sitt medvetande.

Vilket budskap kan du ge dem för att hjälpa dem bryta sig loss ur den onda cirkeln eller det tveeggade svärdet, om du vill med respekt för pengar och där de är i sina liv?

Saint Germain

Åh ja, pengar styr detta jordliga plan. Allt handlar om pengar. Ja, mänkligheten har skapat pengar. Ni har gjort det viktigt i era liv. Ni skapade alla detta. Då vi nu når denna nya värld, så att säga, börjar ni se att de är en illusion, pengarna. De är ett stort problem. Det kan jag säga er. Även då jag har skapat mina fonder som är sanna, de är pålitliga, har jag skapat dem för att skydda mänskligheten för att ha en sorts kompensation att ge tillbaka till dem, vad de har rätt till, vad de har rätt att få, som de förtjänar.

Men pengarna skulle inte skapats, skulle inte existera, skulle inte heller existera, så jag utnyttjade vad ni har skapat och la till min energi i det och skapade något av pengarna, för er.

Pengar är alltid ett problem i sinnet. Det sänker era vibrationer och ger er problem och rädslor. Jag ser många hjärtan där ute som verkligen dras ner på grund av problem med pengar. Låt mig säga detta till er mina kära vänner; låt det inte sänka er – det är papper. Det är skapad energi i papper. Det är mycket viktigt att tänka mer på andra energier och andra skapelser istället för pengar.

Ja Saint Germain, hur är det med pengarna och räkningarna och allt som kommer med denna verklighet? Släpper vi det bara och struntar i det? Nej, nu kan ni inte bara strunta i det och släppa det. Inte ännu. Men ni vill växa till den delen, den tidsramen och tidlinjen när ni bara kan släppa detta, ja, när det inte existerar längre. Inte på det sätt som ni är vana vid nu.

Det kommer att helt förändras. Faktum är att det förändras just nu när vi pratar. Jag har alltid sagt er att det bara finns en person som har tillgång till dessa, och det är jag. Bara jag. Och även om jag inte är inkarnerad, låt mig säga er, jag kan komma till er Jord och sätta ett tecken eller en stämpel på ett papper för att släppa loss fonderna. Jag kan göra det, jag har min egen kropp; Jag kan göra vad jag vill med den.

Jag kan manifestera mig själv och jag kan vara på många platser samtidigt. Så detta är inget problem. Problemet är att mänskligheten måste göra detta själva. Jag kan bara begränsa min assistans och energier, men männsikor måste göra jobbet själva.

Det är er planet, det är er verklighet, det är er skapelse. Ni måste lära er av den. Jag kan inte göra ert arbete även om jag gör så mycket arbete för er redan. Att få saker ur händerna och göra mitt bästa med det så ni klarar allt för jag vet att det är en hård värld att leva i. Så vi når nu en tidpunkt då alla pengar och de finansiella systemen förvandlas till något annat. Ja, något annat kommer i dess ställe. Ni kan inte bara släppa pengarna och fortsätta utan dem. Inte ännu i varje fall. Det kommer att bli för mycket kaos och problem i världen då människor håller sig för mycket till pengar. Så det kommer att förändras. Något annat kommer i dess ställe. Låt det bli bron till det nya.

Det är nu detta händer. Ni formar det nu, skapar det, förändrar det. Det händer nu. Det behöver bara tid och några steg. Lita på mig; jag gör vad jag kan. Men vet, att vänta på det, på att jag ska göra det till er, kommer inte att hjälpa. Vi måste arbeta tillsammans; vi måste göra det tillsammans, allihop. Och ni förstår det nu och tar stegen för att göra det. Vet att förändring ligger i luften och att det bara är pengar. Lycka och kärlek är mycket viktigare, mycket viktigt. Det är värt en biljon mer än pappret som kallas pengar. Med lycka kan ni köpa vad ni vill. Låt mig omformulera det. Ni kan inte köpa lycka mina vänner. Det kan ni helt enkelt inte. Ni kan ha alla pengar i världen, men kan ni verkligen köpa lycka? Nej det kan ni inte för lycka finns i hjärtat. Så när ni känner er nere på grund av pengar, gå in i er själva och gå in i ert hjärtcentrum och se er själva sitta där inne.

Älska er själva, se hur vackra ni är. Omge er själva med den rosa flamman och se er själva le, njuta, vara lyckliga, älska alla runt er, och älska er själva mest. Det kan ni inte köpa för pengar. Systemen faller sönder, lita på det. Ni får dem att rasa. Så dessa Merkabah energier som fortfarande i nuläget är väldigt mycket närvarande på er Jord hjälper allt detta, dessa skapelser, raserandet av systemen, raserandet av det gamla, det nyas tillväxt.

Detta händer nu och dessa energier ger kraft till allt som ni är, det ni gör, det ni för fram, det ni skapar och vad ni tänker. Så var försiktiga mina kära vänner. Det ni tänker är så kraftfullt – ni skapar med era tankar. Så kraftfull är energin. Så det ni kan göra med dessa energier är följande. Ni mediterar. Om ni inte vet hur man mediterar, bara tysta dig själv ett par minuter.

Detta är meditation. Blockera allt som kommer upp i ert sinne och släpp det. Töm ert sinne och bara känn. Allt som finns runt er som kanske kan störa er kommer ni inte längre höra. Sätt på lite musik, lite vacker delfinmusik, lite Änglamusik som hjälper er att slappna av. Sitt bara och känn. Och när ni gör det, öppnar ni er för alla energier och varelser från ljuset. Hur gör man nu det Saint Germain? Öppnar sig? Jag vet inte hur man gör det.

Föreställ er att hjärtat och kronan öppnar sig. Se hur denna kanal öppnar sig och blir en stor boll av ljus. Se ljusenergi och en stor boll av ljus som går in i er kropp genom hjärt- och kronchakrat. Se hur det går neråt och rör sig genom era chakran och er kropp. Se hur alla slags energier flyter ut från denna ljusboll, som flyter in i er kropp och fyller den med ljus och kärlek och energi.

Be energierna från Kosmos och Merkabah att bli absorberade. Öppna kronan och hjärtat och se hur energierna kommer in. Se hur de flyter in och se hur de smälter samman med er. Då kommer ni att känna värme. Ni kommer att känna er älskade och lycksaliga, för det är en härlig känsla. Och när ni absorberar dessa energier, använd dem. Med det menar jag att jorda dem det är att ta in dem i ert hjärta och säg att ni vill använda dem för att hjälpa er få mer kontakt med er själva, att få kontakt med andra. Använd dem genom att sända kärlek till andra och till er själva. Använd dem genom att jorda dem in i Jorden. Detta är den viktigaste biten – Gaia behöver dessa energier. Och när ni är jordade, låt dem passera ner till Gaia, och då ni är förbundna med Gaia genom att ha jordat er, kommer även ni att ha användning för dem för hon sänder dem tillbaka till varje levande själ på detta jordliga plan. Ni är förbundna som En. Och då ni är förbundna med varandra, hjärta till hjärta, kommer ni att hjälpa varandra. Ni kommer att kollektivt hjälpa varandra och växa så mycket. Det är därför det är viktigt att jorda sig.

Ni jordar er i jordnätverket inom Moder Jord. Och ni kommer även att förbinda er i det jordliga nätverket omkring Moder Jord och formera denna vackra livsblomma. Det är detta som Merkabahformationen hjälper och assisterar. Alla energier strömmar ner från Kosmos och leds rakt till er, in i var och en av er in i hjärtat. Så genom att öppna sig, uttala bara att ni vill ta emot dem, att ni vill bli denna ljuskanal, denna ljuspelare som absorberar allt som är som kommer in i era fält. Låt det absorberas in i hjärtat och låt hjärtat tändas. Och sen låt det gå vidare till till Gaia. Det är detta ni kan göra, detta är att arbeta med energier. Detta är att kanalisera energier. Detta är kanalisering. Och på detta sätt kommer ni att hjälpa till mer än ni anar.

Ni kommer att arbeta med energier istället för att bara vänta och stänga er själva, och inte öppna era hjärtan och chakran. Att bara vänta kommer inte att ge assistans till er själva, inte heller till kollektivet och inte heller till Jorden. Att kunna absorbera maximum av dessa energier kommer ni låter er själva absorbera dem. Er kropp och ert högre jag vet hur mycket ni kan klara av. Ärkeänglarna vet hur många av er som kan absorbera vilken sorts nivå av integration.

Ni ska veta att varje själ på denna Jord har möjligheten och förmågan att göra det, att kanalisera dessa energier. Var och en av er, på sitt eget sätt; det kan vara när ni sover. De flesta själana arbetas med under deras sömn. De absorberar dessa energier under sömnen för att sömnen är den enda tidsramen i deras liv som de öppnar sig själva och frigör och släpper.

Med detta menar jag att de som inte har vaknat. De som är vakna, ljusarbetarna, ni alla, mästarna – ni gör detta medvetet och jag tackar er för detta mina älskade vänner, för ni hjälper så mycket. Jag känner det och jag brinner verkligen för allt detta. Ni ser verkligen så många underbara saker hända på detta jordliga plan.

Och alla ni som vaknat och förbundit er med ert Själv kan också känna det i hjärtat och ni börjar också se det i er värld och verklighet för det blir hur materiellt som helst. Vänta, för det kommer mer. Ni kommer att omges av så många ljusvarelser och kärlek och energi. Ni kommer att förbinda er med fler av oss mycket snart, i hjärtat. Svarar detta på din fråga, käre Andrew?

Slut del 1/2, fortsättning följer.

Översättning av Åsa Falk www.st-germain.se Copyright © by Awakening To Higher Love. All Rights Reserved. Permission is given to copy and distribute this material, provided the content is copied in its entirety and unaltered, is distributed freely, and this copyright notice and links arehttp://awakeningtohigherlove.com 

No comments: