viglink.com

Wednesday, August 28, 2013

Ärkeängeln Raphael, 23 augusti Var och en av er har nyckeln som befriar någon annan Via Gabriel Raiao Lunar


Godnatt mina Älskade bröder och systrar, mina änglar.

Det finns de av er som undrar: ”Hur kan jag hjälpa någon annan ... Jag lämnar aldrig huset, och känner inte många människor ... Hur kan jag hjälpa världen i denna viktiga upplyftningstid?

Mina älskade vänner, det är lika enkelt som att andas. Ni kan hjälpa till med bara ett leende. Just det, ett leende. När ni vaknar på morgonen och hälsar solen på himlen, när ni tackar för ännu en ny dag, när ni tackar för maten på bordet, när ni förlåter någon som har attackerat er. Allt detta, mina änglar, ger mycket energi och en stor virvel bildas runt er och denna kraft frigörs och söker sig till alla situationer i världen som behöver det kärleksfulla stödet av kärlek.

Tillåt er själva att vara de fantastiska varelser som ni är. Tvivla inte på er själva. Ifrågasätt inte hur eller när ni ska agera. Ni agerar redan i samma ögonblick som ni läser mina ord. Ni hjälper redan tusentals människor i behov av omsorg och kärlek bara genom att läsa dessa mina ord, och genom er acceptans vid denna tid höjs ert energimönster och det är det som räknas, det är det som är viktigt just nu och det genererar ljus och ljuset sänds till dem som saknar ljus.

Hur många gånger har ni bett om hjälp? Hur många gånger ni gråtit i sorg för att ni trodde att ni var ensamma? Och hjälpen kom när ni minst anade det och lugnade era tankar, era känslor och ert hjärta. I denna stund kom hjälpen till er från olika delar av världen. Hjälpen från böner, från goda handlingar av era bröder och systrar, från oss... eftersom vi alla är sammanlänkade på ett sätt som ni inte kan föreställa er.

Fortsätt med era goda gärningar, med era leenden, med era vänliga gester för er omgivning. Det medför bara bra saker för er och det underlättar resan Hem. Med varje kärleksfull attityd, med varje vänlig gest, tanke och leende frigör ni fler och fler människor från smärta, fruktan och missnöje, eftersom var och en av er har nyckeln till att befria någon annan.

Ja, jag vet att var och en har sin del i ansvaret, att var och en måste lära sig av sina egna upplevelser, att var och en måste öppna hänglåset som har fått er att fastna för idén om separation. Nyckeln som öppnar ert hänglås är i händerna på era bröder och systrar och den nyckeln som öppnar deras hänglås är i era händer, eftersom vi alla är Ett. När ni inser det, när ni vaknar upp till fullt medvetande och inser att alla våra sinnen är sammankopplade, och att det alltid finns en stor synkronisering mellan alla ting - rörelserna mellan planeterna, galaxerna, Universum, systemen...

Det är en stor rörelse, som en stor balett där samspelet är perfekt mellan dansarna. Ni kommer att känna allt större kärlek för era bröder och systrar och allt större behov att ta hand om dem och de kommer att bli er glädje och ni deras. Det är så vi känner från den position vi befinner oss på. Det finns bara en tunn slöja kvar nu som skiljer er från er sanna natur, bara en tunn slöja. När denna slöja försvinner kan ni se den väldiga omfattningen av era galaktiska bröder och systrar, som är här nu för att applådera er. Antalet är så enormt att om ni kunde se och höra dem skulle ni bli förbluffade.

Min älskade Guds änglar, Jag Är Raphael, och i Nåd välsignar jag er och kallar er till mig nu, mina kära. Må min kärlek vara med er, er kärlek till mig är kanske med mig och tillsammans kan vi fortsätta den stora dansen med den Allsmäktige Skaparens orkester.

Jag är Raphael och jag älskar er, jag är ni. Vi är Ett Jag ber Gabriel att ge er en länk till en sång som ni kan lyssna på

http://www.youtube.com/watch?v=Y6jTgF4YQ4w

Översättning Ulla Krogh – www.st-germain.se 

No comments: