viglink.com

Tuesday, April 30, 2013

Raguel, 27 april 2013 Återta hans råd om att bryta gamla löften och öppna till överflödet Genom, Bella Capozzi.


Av alla gamla hinder och program som vi måste klara, är det min åsikt att de förhinder av manifestationen av överflöd har fått vara den mest envisa! Det verkar ofta som en evig process, som vi försöker att komma loss från det som hindrar oss. Även om det är sant att jorden nu ockuperar en 5 dimensionell rymd och vi rör oss så sakteliga in i en enklare motsvarande livsstil, det kvarstår dock det faktum att vi fortfarande är på en plats där vi måste ta itu med en hel del av det gamla, obehagliga finansiella frågor. Detta är den senaste antydan från min gamla blogg, och är ett budskap som jag fått från Ärkeängel Raguel efter att han visade sig för en klient och mig under en session. Jag känner att hans ord är lika relevanta i dag som de var tillbaka i september, när jag först hörde dem.

Bryta gamla löften och öppna till överflödet.
Ursprungligen mottog den 21 september 2012.

Häromdagen hade en klient och jag ett överraskningsbesök från ÄrkeängelRaguel. Jag kommer inte ihåg att jag haft en personlig interaktion med Raguel-åtminstone i detta liv-inte heller min klient, som jag kallar "Katherine." Hon och jag arbetade på vissa frågor som blockerade hennes förmåga att få klara direktiv och att manifestera överflöd (vanliga frågor som jag är säker på att vi alla kan relatera till). Raguel presenterade sig för mig som en högväxt manlig ängel, med korta kastanjebruna lockar och ett ljust leende. Han verkade mycket personlig och pratsam, med ett livligt sinne för humor. Efter sessionen avslutades, identifierade han sig till mig som Katherine främsta guid. Vi lärde oss genom Raguel att Katherine hade många tidigare liv på jorden som en healer och en prästinna, men också levt ett par liv inom ramarna för den katolska kyrkan. Hennes tidigare liv som nunna var det som saboterade hennes manifestations förmågor just nu. Han stannade kvar en stund efter mötet och presenterade mig med ett kort meddelande att dela.

Ärkeängeln Raguel:
Att släppa det förflutna behöver inte vara en mödosam process, och tiden för att bryta sig fri från gamla begränsningar är nu. Negativ programmering och befästningar, som samlats under många livstider, kan ha en skadlig effekt på erförmåga att växa och frodas. Löften som vidtagits måste brytas. Löften om tystnad kan mycket väl vara det som hindrar er från vältaligt talaer sanning. Löften om fattigdom är ofta de största hämmare av er förmåga att manifestera överflöd och ekonomisk trygghet för er själva och dem ni bryr er om. Löften om celibat är särskilt svårt att identifiera och bryta sig loss från, och har förmågan att helt försåtligt sabotera era personliga relationer. Dessa skulle bara vara några exempel, men bör vara tillräckligt för att ni ska se vart jag är på väg med detta. Er nyfikenhet över "vad som hände när och varför" kan skicka er snurrande iväg på en resa av själv-återupptäckt. Det är naturligt att vilja veta mer om er själva, och om er historia. Men på något sätt är det just att veta specifika detaljer som krävs för att rena erfrån deras negativa efterverkningar. En vanlig missuppfattning är att man måste resa "tillbaka i tiden" och faktiskt återuppleva tidigare trauman, och att ni måste uppleva orsaken igen till det som fattas er. Om ni känner er manade att utforska andra livstider, med alla medel, uppmuntrar jag er, jag säger ja. Utforska till ert hjärtasbelåtenhet. Dessa upptäckter kan vara mest spännande, era äventyr fascinerande. Låt det ändå bli känt att ni inte behöver återuppleva gammal smärta i processen.

Ange baraer avsikt för rening. Vänd er till era älskade Änglalika Guider för skydd och hjälp. Identifiera de områden i ert liv som verkar vara stillastående och blockerat. Placera ert fokus där, och med eftertryck konstatera att ni väljer att bryta gamla åtaganden, att alla utestående skulder märks med "betalas i sin helhet", och att ni härmed kopplar från och avskiljer er från allt mörker, parasitiska programmeringar och befästningar. Föreställ er själva att lämna över allt det till era kära beskyddare, att tas tillbaks tillKällan och omstruktureras till ljus. Känn er själva äntligen fria från allt som höll er fast i återkommande mönster av självdestruktivt beteende. Genom att ta bort det som är i vägen, skapar ni en öppen plats för lycka och välstånd för att bosätta sig. De hinder som hindrade er från att komma åt era förmågor kommer att vara borta och nikommer att uppleva stor klarsynthet. Vägen är vidöppen vid denna tid för er att helt ta tag i att manifestera era drömmar och utnyttja orealiserad potential. Ni ska också bli given många nya och utmanande möjligheter att betjäna. Ni ska känna frid.

Jag vill också påpeka att varje person måste göra detta på en individuell nivå. Kärleksfulla och medkännande varelser som ni är, besitter ni en medfödd önskan att ta hand om. Det är mest önskvärt och berömvärt att skona någon annan från smärta och att vilja ta de tyngre bördorna från deras axlar och placera dem på sina egna. Det är förståeligt att ni ber om att de skonas från obehag och skräckinjagande situationer. Men vet att även i det minsta barnet bor själen av en erfaren korsfarare. Även om det kanske inte är uppenbart på utsidan, era nära och kära är i ständig kommunikation, förattfungerapå de högsta nivåerna av medvetande. Ofta när de sover blir de skolade och förberedda på vad som kommer härnäst. De skall inte överrumplas, det kan ni vara så säkra på. Uttala böner för deras räkning. Skicka dem helande energier och villkorslös kärlek. Med eraord, sträva efter att upplysa dem. Men vet att den väg de valde är deras och deras egna att följa.

Utnyttja denna tid av transformation, för lugnet i verksamheten kommer inte vara mycket länge till. Detta är den perfekta tiden för studier och expansion, för tillväxt och föryngring. Jag är Raguel, och jag önskar er frid.

Översättning: Madelene Söderberg, www.st-germain.se

Copyright © Bella Capozzi. All rights reserved. You may copy and distribute this material as long as you do not alter it in any way, the content remains complete, and you include this copyright notice.

http://theangeldiaries.org/

No comments: