kantIdag Jag står på toppen av klippan och jag blir ombedd att ta ett steg i tro och lita på att när jag gör, jag kommer att få vingarna att flyga.Min fråga är hur jag utvecklar den sortens tillit? Jag vände mig till min all time favorit bok "Vänskap med Gud" och detta är det budskap jag fick:
Hur kan jag lära mig att ha förtroende i universum att det kommer att ge vad jag behöver?
Genom att inte behöva lita på! Om universum inte behöver något från dig, det måste lita på dig?
Nej, men hur kan jag få till en plats för att inte behöva något från universum?
Genom att inse att vad du behöver är redan din. Att innan du ens fråga, skulle det ha svarat. Därför frågar är inte ens nödvändigt.
Varför ställer jag i första hand?
Eftersom du inte vet att du redan har det. Det är en fråga om perception.
Så om jag tror att jag behöver något, då gör jag?
Ja, du tror att du gör.
Så jag måste ändra måste ändra min uppfattning från en av behöver något, till en av inte behöva något?
Ja. Och det är därför Tron är så kraftfullt. Om du har tro att alla dina behov kommer att uppfyllas, då tekniskt har du inga behov alls. Och detta är sanningen, naturligtvis, och det kommer att bli din erfarenhet, och så din tro kommer att vara "motiverad''. Men allt du skulle ha gjort är att ändra din uppfattning.
Så jag skulle förvänta sig något?
Nåt sånt ja. Den sanna Mästaren bor utanför loppet av förväntan. Han förväntar sig ingenting och önskar inget mer än vad "dyker upp".
Varför?
Eftersom han vet redan att han har allt. Och så han accepterar glatt oberoende av vilken del av allt dyker upp i en viss tidpunkt. Han vet att det är allt perfekt, att livet perfektion, spelar ut sig. Under dessa omständigheter, är förtroende krävs inte.
Så "trust" blir "veta".
Ja. Det finns 3 nivåer av medvetande kring allt. Dessa är: hopp, tro och vetande. När du har en "hopp" om något du önskar att det är sant, eller att det kommer att hända. Du är inte säker på något bemärkelse. När du har en "tro" om något, tänker du att det är sant, eller att det kommer att hända. Du är inte säker, men du tror att du är säker, och du fortsätter att tänka så om något om motsatsen visas i din verklighet. När du har en "känna" om något, är du tydligt att det är sant, eller att det kommer att hända. Du är säker i alla bemärkelser,och du kommer att fortsätta att vara säker även om något om motsatsen visas i din verklighet. Du dömer inte av framträdanden eftersom du vet vad som är så.
Så jag kan lära sig att lita universum genom att veta att jag inte behöver lita universum?
Det är korrekt. Du kommer att ha kommit till en vetande att den perfekta sak kommer att inträffa. Inte för att en viss sak kommer att inträffa, men att perfekt sak kommer att inträffa. Inte för att det duföredrar kommer att inträffa, men det som är perfekt kommer att inträffa. När du flyttar till Mastery dessa två saker blir en. Något inträffar och du föredrar ingen förekomst än vad som sker. Det är din allra föredrar oavsett sker som gör att förekomsten perfekt. Detta kallas "släppa taget och låta Gud". En Master föredrar alltid vad som händer. Du kommer också att ha nått mästerskap när du alltid föredrar vad som händer.
Men det är samma sak som att ha några preferenser! Ni har alltid sagt "Ditt liv fortsätter av dina avsikter för det."
Har avsikter, men inte har förväntningar, och definitivt inte har krav.Bli inte beroende av ett visst resultat. Inte någonsin föredrar en. Höj ditt missbruk för Inställningar och dina preferenser till accepter. Det är vägen till fred. Det är vägen till mästerskap.
Tack Skaparen!
Copyright © Debbie Erasmus. Det är tillåtet att dela detta budskap i sin fullständiga form utan ändringar och när författarens namn och länken till den ursprungliga platsen ges:http://archangelsanddevas.wordpress.com