viglink.com

Sunday, April 21, 2013

Sananda, 19 april, 2013 via John Smallman Hur skulle ni kunna vara ovärdiga substanser av ert väsen?



Hallå, detta är John med Jesu's meddelande för fredagen 19 april 2013.

Sedan tidigt i april har jag känt mig blockerad och trött, så kanaliseringarna har helt enkelt uteblivit. För att ge en bild av vad jag har upplevt har jag tryckt upp hela min kommunikation med Jesus från den 12'e till den 18'e precis som den har pågått, eftersom jag tänkte att en del kanske kan uppfattas som intressant. Jesu's huvudbudskap börjar efter linjen över sidan. John.

Jesus kanaliserad fredag 12'e april 2013 13.10. Blog # 142 04/19/13.

Jag: God middag, käre Jesus. Tack för ditt senaste budskap. Kan vi börja på ett nytt som jag kan skicka i morgon kväll så vore jag tacksam? Denna dag verkar vara ännu en ”bläh” dag för mig. Jag känner en acceptans för livet som jag upplever det nu, men känner ingen entusiasm för det. Hur som helst, om du gärna vill göra det så var så god att diktera.

J: God middag, John. Du vet att jag alltid är glad att erbjuda dig ett budskap som du kan dela på din blog.

Du är inte ensam om att uppleva dessa ”Bläh'n”. Alla anpassar sig till de nya energierna som omger dig, som känns främmande och tröttande. Medan du anpassar dig kommer detta att ändras och du kommer att känna dig långt mycket mer energisk, fridfull och tillfreds. Häng bara med här, ni gör alla ett strålande jobb som ni är gudomligt hedrade för, och belöningen för era ansträngningar är väldigt nära att avslöjas för er. Bed, meditera, och håll ut i medvetandet att er Fader tar hand om er varje stund, och att glädje kommer att överväldiga er.

Jag: Tack, men jag känner ingen motivation för livet, jag känner inte heller någon entusiasm, bara blähna som jag sa innan. Hur som, diktera gärna ett upplyftande meddelande som jag kan dela. (Från nära 1:20 till 11.11 torsdagen 18'e april.) Nåväl, antingen lyssnade jag inte eller så kunde jag inte höra dig. Jag är ledsen, kan du vara vänlig att börja om, och hjälpa mig att slappna av till att höra. Mina misslyckade försök att få kontakt med dig eller Saul under den senaste veckan eller så har varit deprimerande, liksom min bristande entusiasm över att kunna göra det.

J: God morgon John.

—————————————————————————————————————————————————————-

Hur skulle ni möjligtvis kunna vara ovärdiga substanser av ert väsen?

Det finns inget som heter ”misslyckande”. Det är bara ännu en aspekt av illusionen som ni använder för att straffa er själva – eller andra! Bara släpp det, liksom alla andra former av dömande som bara tjänar till att avleda er från att vara er själva – nämligen Kärlek.

Det är vad ni är; ni har bara glömt det och har kommit att tro att ni måste ta emot Den, då ni i själva verket alltid har Den i överflöd. Om ni inte upplever Den, beror det på att ni har valt att döma er själva till att sakna Den, behöver Den, och genom den uppfattningen har ni effektivt valt att blockera Den, eftersom ni tror att ni är ovärdiga Den. Och därför söker ni Den, ständigt på sätt som omöjligt kan hjälpa er att finna Den.

Hur skulle ni kunna vara ovärdiga substansen i ert väsen? Ni skapades i Kärlek, genom Kärlek, av Kärlek – det finns ingenting annat – som bara är ett annat ord som uttrycker Gud, Kärnan av allt som existerar, och vad varje kännande varelse är en väsentlig och oskiljaktig del av. Separationen från den Källan är otänkbar, ouppnåelig och ytterst omöjlig. Ni är konstant och evigt Ett med Gud, punkt. Ingen vidare diskussion av denna gudomliga sanning har någon mening. Ni är evigt älskade och omhuldade av er himmelske Fader, och det kan inget ändra, någonsin.

Ganska ofta, en avsevärd del av tiden ni tror att ni resonerar och tänker logiskt i en fråga, använder ni faktiskt åt dömande, självtvivel och självrättfärdigande, som för att övertyga er själva - ”Jag vet att jag har rätt, detta är sant och jag måste förklara för honom varför han har fel” - vilket leder till avståndstagande, ilska och depression, då ni inser att ni inte kan förändra den andra personens uppfattning. Ni kan förstås ändra er egen, men att göra det vore ett tecken på svaghet och ett medgivande att ni hade fel och han hade rätt!

Sluta att ta saker personligt eftersom genom att göra så laddar ni bara upp ilska och avståndstagande, vilket tär på er självrespekt och självbehärskning, vilket får er att må dåligt. När ni väljer att sluta ta saker personligt upphör ni att bli förnärmade; ni känner er friare, lättare, och livet flyter på mjukare och lättare för er. Mycket av ert missnöje och er otillfredsställelse med livet kommer av er tillåtelse att uppröras av vad andra säger. Och ni tenderar att vara väldigt bra på att rättfärdiga dessa känslor: ”Hur kunde han säga eller göra så, förstår han inte att han sårade mig? Det är så orättvist!”

När ni väljer att inte bli förolämpade accepterar ni effektivt er själva istället för att acceptera andras oacceptans av er. Då ni accepterar er själva, istället för att rättfärdiga er inför er själva, placerar ni er i en position från vilken ni kan se på er själva med vänlighet och medkänsla. Då förmår ni att bli medvetna om varje aspekt av er själva som är, eller verkar vara, kärlekslösa och väljer att släppa eller ändra dem.

Försök att förändra er själva för att någon annan har utdömt en sida hos er som oacceptabel fungerar inte. Ja, ni kan dölja eller förklä den sidan eftersom den har fördömts (kanske ni till och med skäms över den), men den lever fortfarande inom er, och orsakar bitterhet och avståndstagande beroende på domen ni upplevt från någon annan.

Efter ett omdöme har fällts och blivit accepterat, även om om ni inte håller med, är det väldigt svårt att sansat se det som har bedömts; men om ni inte tar saker personligt så kommer andras domar inte att förolämpa er eller få er att känna er obekväma, och ni kommer att kunna lyssna på dem och värdera dess giltighet med praktisk opartiskhet.

Ni är alla gudomliga varelser som återupptäcker att ni i grunden är Ett, även om ert nuvarande tillstånd är som individer som jobbar med problemen som separationen erbjuder – förvirring, missförstånd, konflikter, oacceptans och fördömanden. Och återupptäckten av er Enhet inträffar då ni spenderar tid med att stilla lyssna till er intuition, till er andliga natur, till ert sanna jag, kärleksfullt assisterade av dem i de spirituella världarna som ni kallar på för ledning. Ni är alltid omslutna i fältet av gudomlig Kärlek, men jäktandet i era dagliga liv distraherar er från det, vilket leder er bort mot situationer av stress och konflikt, och andra kärlekslösa tillstånd som döljer Verkligheten för er.

När ni följer nyheterna, antingen genom era vanliga media eller genom alternativa sajter och närverk, är mycket av det deprimerande, skrämmande, och till synes verkligt verkliga. Därför är det viktigt att ni spenderar tid dagligen med att stilla kommunicera med era vänner i de andliga rikena, och söker deras stöd och vägledning. Vad de erbjuder er kommer att höja era andar och försäkra er om att ni är ett med dem, med Gud, och att Kärlek är svaret, det enda svaret i alla situationer.

I evigheter har ni haft vanföreställningen att bedrägeri, konflikt, krig, och lidande är oundvikliga aspekter av livet på Jorden, och detta återupprepas konstant genom de ändlösa dygnetruntsändningarna av nyhetsrapporteringen om såna händelser. Det måste inte vara så; i själva verket är det högst onaturligt, men ni konstruerade illusionen för att uppleva separation: ett overkligt och otänkbart tillstånd. Och separation är skrämmande – jag... jag själv... ensam... och under ständigt hot.

Ni har försökt etablera fred och stabilitet genom vapenmakt, och genom eoner har den metoden, om och om igen, visat sig inte fungera, eftersom de vid makten alltid har missbrukat sina positioner.

Emellertid har nu sanningen i konceptet att alla är ett - och att tankarna, orden och agerandet från alla påverkar alla andra – äntligen börjat förstås av alltfler, och grupper formas över hela världen med avsikten att förenas i fred, kärlek och harmoni för att lösa era världsliga problem. Dessa grupper är öppna för fältet av gudomlig Kärlek som omsluter planeten och det påverkar dem kraftfullt och effektivt.

Medan dessa grupper växer, utvecklas, integreras, och kommunicerar – som de gör, konstant - kommer fantastiska resultat att uppnås ganska snabbt i den kollektiva rörelsen bort från tvång och mot fredligt och harmoniskt samarbete. Det är bara ett fåtal som önskar behålla den nuvarande ordningen, och deras supportrar faller bort medan fältet av gudomlig Kärlek lockar fler och fler av er in i dess kärleksfulla och lockande famn. En vision av fred och harmoni har utvecklats inom mänskligheten som gynnar en världsomfattande acceptans och som för evigt förändrar er kollektiva avsikt. Den visionen kommer att uppnås!

Er kärleksfulle broder, Jesus.

Översättning: Eva-Lena Hedal – www-st-germain.se

http://johnsmallman2.wordpress.com/


No comments: