Den Violetta Flamman är en gåva från vår Skapare. Det används för att förvandla negativ energi i en högre vibrationsenergi. Du kan använda den för att skydda dig själv, dina nära och kära, ditt hem och dina fordon. Du kan också använda den för att rensa negativ energi på platser som parkeringsplatser, köpcentra, kollektivtrafik etc.
Håller de Violetta Flamman är ärkeängeln Zadkiel och Saint Germain. Läs mer på den Violetta Flamman och Violet Ray här .
Åkallan nedan behöver bara göras en gång om dagen. Det kommer att skydda dig från utanför negativ påverkan samt hjälpa dig att rensa ut alla negativa föreställningar och tankemönster från din vara så din vibration stiger. Men om du upplever någon negativ känsla som ilska medan Flamman är omkring dig, kommer det att gå ut och måste åter åberopas.

Den Violetta Flamman åkallan

Jag åberopar den Violetta Flamman och be att linda sig runt mig transmutera alla negativa energier till ren villkorslös gudomlig kärlek. 
Jag ber den Violetta Flamman att hålla lindas runt mig transmutera alla negativa energier i ren villkorslös gudomlig kärlek tills jag be den att lämna. 
Tack Du Violetta Flamman, Tack Gud. Och så är det. Amen.
 (Detta Invocation gavs till mig av ärkeängeln Mikael)


 http://archangelsanddevas.wordpress.com/the-violet-flame/